افغان کامپیوتر

سایت کامپیوتر افغانستان

افغان کامپیوتر

سایت کامپیوتر افغانستان

خوکار کردن End task در ویندوز XP

سلام یکی از دوستان پرسیدند که چطور می توان از شر پیغام end task خلاص شوند و اگر می شود از کدام قسمت؟


بله می شود این پیغام را دیگر نبینید ولی دلیل نیست که دیگر این پیغام کار نکند.
چون همانطور که می دانید شما وقتی می خواهید که سیستم خود را shut down کنید باید تمام برنامه ها بطور کامل بسته شوند و اگر برنامه ای باز باشد و سیستم shut down شود ممکن است به فایل های سیستمی آسیب وارد شود و در بعضی مواقع شاید به از کار افتادن ویندوز شما منجر شود.
ولی با این کار که در پایین نوشتم شما می توانید end task ر ابصورت خودکار اداره کنید که بصورت خودکار برنامه های باز را ببندد.

از منوی start گزینه run را بزنید.
عبارت regedit را تایپ کنید و ok را بزنید.
مسیر زیر را دنبال کنید:
HKEY_USERS>.DEFAULT>CONTROL PANEL>DESKTOP
حالا به دنبال مقداری از نوع string با نام AutoEndTask بگردید (و اگر نیست آن را بسازید) و با double click بر روی آن مقدار value data را برابر 1 قرار دهید.
نکته: برای ساختن data از نوع string روی قسمت سمت راست کلیک راست کنید و از قسمت new گزینه string value را انتخاب کنید.

باز هم این تذکر را می دهم که در استفاده از registry editor کمی احتیاط کنید.

نظرتان درباره مرلین کمک جدید من چیست؟

افغان کامپیوتر 100000 نفری شد

سلام دوستان

افغان کامپیوتر 100000 نفری شد.

در این پست می خواهم در مورد یک موضوع مهم (البته برای خودم) بنویسم آن هم آمار وبلاگ از ابتدا تا الان است.
دلیل اینکه امروز آپدیت کردم این بود که امروز تعداد بینندگان وبلاگ از مرز 100000 نفر گذشت و این واقعا من را خوشحال کرده.
وقتی روزهای اولی که به فکر ساختن همچنین وبلاگی افتادم هیچ فکر نمی کردم که در کمتر از یک سال به این حد وبلاگ رشد کند و حتی من به خیلی کمتر از این هم فکر نمی کردم و فقط در فکر این بودم که کاری کرده باشم تا بتوانم دینی که دارم را ادا کنم و چیزی که در سالها آموختم را به شما دوستان هم بیاموزم و از اینکه حالا وبلاگ به این حد رسیده واقعا خدا را شاکرم.
البته من خودم هم در سطح بالایی نیستم که بتوانم چیزهایی مفید تر به شما آموزش بدهم ولی تمام سعیم این است که هر آن چیز که یاد دارم را به اشتراک بگذارم.
پس در همین جا از تمام دوستانی که خواهان مطالب و برنامه هایی بودند که در قدرت من نبوده عذرخواهی می کنم و سعی می کنم که این کمبود ها در وبلاگ جبران شود.

کمی در مورد وبلاگ:
وبلاگ افغان کامپیوتر در اوایل دلو(بهمن) سال 1383 بر روی سرور blogsky با نشانی afghan-computer.blogsky.com ساخته شد.
ولی رسما از اواسط حوت (اسفند) سال 1384 کار خود را شروع کرد و بعد از گذشت 4 ماه تقریبا وبلاگ به کمک دیگر دوستان وبلاگ نویس شناخته شد ولی بعد از حدود 7 ماه از شروع وبلاگ و در وقتیکه روزانه حدود 1000 نفر از وبلاگ بازدید می کردند و می توانم بگویم وبلاگ در اوج بود به دلایل شخصی کار وبلاگ ادامه پیدا نکرد.
بعد از آن بعلت تغییراتی که در سرور blogsky اتفاق افتاد وبلاگ قبلی من پاک شد و من دوباره و این بار از 19 حوت 1384  با نشانی جدید شروع کردم و الان حدود 2 ماه از شروع بکار دوباره وبلاگ می گذرد که در این 2 ماه طبق کنتور وبلاگ بیش از 34000 نفر از وبلاگ دیدن کردند بطور میانگین روزانه حدود 500 نفر.

امیدوارم که باز با کمک شما دوستان وبلاگ را هر روز بهتر کنیم.

Cheerio

Logoff یا switch user ?

سلام دوستان

آیا شما هم بصورت گروهی از یک کامپیوتر استفاده می کنید؟
اگر جواب بله هست پس حتما هر عضو از این گروه که احتمالا یکی از اعضای خانواده شما هم می تواند باشد یک account مخصوص و جداگانه برای خود در ویندوز دارد.
حالا می خواهم یک مشکلی که شاید شما هم با آن مواجه شده باشید را برایتان بازگو کنم و آن اینکه شاید خیلی برای شما پیش آمده که شما با پنجره log on مواجه شده اید که user های دیگر سیستم بصورت log on حاضر هستند و این برای این ممکن است که به ویندوز شما در موقع خاموش کردن صدمه بزند چون برنامه هایی در دیگر account ها باز هستند.
خوب حتما شما خواسته اید که وارد account فرد مورد نظر شوید و log off کنید تا با خیالی راحت shut down کنید ولی چیزی بنام password شما را ناکام می گذارد و شما نمی توانید به نیت خیرتان برسید!!!
حتما متوجه شده اید که من می خواهم دور زدن رمز user را به شما آموزش بدهم .... ولی اینطور نیست.

شما راه ساده تری هم برای log off کردن آن فرد دارید و آن هم به شرح زیر است:
وارد task manager ویندوز شوید.چطوری؟ خوب با استفاده از کلید های Ctrl+Alt+Del .
حالا به قسمت user بروید و user هایی که log on هستند را log off کنید .چطوری؟
این بار روی هر user که در جلوی آن نوشته شده disconnected کلیک کنید و دکمه Logoff را از قسمت پایین بزنید.

دیدید که خیلی ساده این مشکل اعصاب خرد کن حل شد.

در ضمن در اینجا جا دارد که یک تذکر هم به فرد مورد نظر بدهیم که همیشه موقع خروج از اکانت خود logoff کند نه switch user (قابل توجه خیلی از دوستان من)!!!!!
خوب حالا چطور این کار را انجام دهیم :
وارد task manager می شویم و به قسمت user می رویم روی user مورد نظر کلیک می کنیم و دکمه send message را می زنیم و در پنجره باز شده پیغام خود را می نویسیم و Ok می کنیم.

نکته: شما فقط در صورتی می توانید این کارها که در بالا ذکر شد را انجام بدهید که اکانت شما administrator باشد و اگر limited user باشید کارهای بالا را نمی توانید انجام بدهید.

خوب !! هدف من از نوشته بالا تذکر دادن فرق های بین Logoff و switch user بود که در یک قالب آمیخته با کمی طنز برای شما دوستان گفتم چون به کرات دیده ام که کاربران کامپیوتر برای خارج شدن از اکانت خود از switch user استفاده کرده اند و حتما همه می دانید که در صورت خاموش کردن سیستم خود به این صورت حتما مشکلاتی برای سیستم ویندوز شما بوجود خواهد آمد.

امیدوارم که روز های خوبی داشته باشید

تا مطلب بعدی به قول مامایم (داییم) چاو چاو

دعوتنامه Gmail

سلام به تمامی دوستان

دعوتنامه Gmail

دوستانی که خواهان عضو شدن در ایمیل ۲.۷ گیگابایتی Google هستید می توانید با گذاشتن ایمیل خود در قسمت نظرات دعوتنامه را دریافت کنید.

من به همه دوستان پیشنهاد می کنم که حتما Gmail را امتحان کنند چون به نظر من بهترین ایمیل دنیاست.

در ضمن از دوستانی که لینک قبلی افغان کامپیوتر را در وبلاگشان گذاشته اند خواهش می کنم که لینک را به آدرس جدید تغییر دهند.

دوستانی که مایل به تبادل لینک هستند می توانند در قسمت نظرات وبلاگ اعلام کنند

نکته: دوستان لطف کنند و درخواست برای دعوتنامه Gmail را حتما در قسمت نظرات همین مطلب وارد کنند چون ممکن است اگر در مطلب دیگری بنویسید من نبینم

مهم: لطفا ذکر کنید که مربوط به دعوتنامه Gmail

Bye

جستجویی بهتر

سلام
در این متن سعی دارم که نحوه جستجو در گوگل را برای شما بنویسم چون می دانم که خیلی از کاربران کامپیوتر از نحوه جستجو در موتور های جستجو بی خبر هستند و در نتیجه نمی توانند همیشه نتیجه دلخواه خود را بدست بیاورند.
در گوگل دستوراتی وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آنها دامنه جستجو را کاهش دهید و بدنبال چیزی که واقعا بدنبال آن هستید بگردید.
دستورات به این شرح هستند:

cache:www.mysite.com
با استفاده از این دستور، سایت مورد نظر ما اگر توسط گوگل ذخیره شده باشد، آخرین ورژن ذخیره شده در سرورهای گوگل را برای شما نمایش می دهد.البته معمولا ورژن ذخیره شده مربوط به روزهای گذشته میباشد.شما می توانید از این روش صفحاتی که فیلتر شده اند را رد کنید( یعنی کار یک proxy را برای شما انجام میدهد).

link:www.mysite.com
با این دستور گوگل کلیه سایت هایی که به سایت مورد نظر شما (در اینجا mysite.com) لینک داده اند را لیست میکند.

related:www.mysite.com
اگر میخواهید سایت های هم خانواده و شبیه به سایت مورد نظر خود را پیدا کنید از این دستور استفاده کنید.البته این دستور برای وبلاگ ها و سایت های کوچک زیاد خوب جواب نمی دهد.

info:www.mysite.com
اطلاعاتی در مورد سایت مورد نظر، که گوگل میتواند ارایه کند.

site:www.mysite.com myword
با استفاده از این روش کلمه مورد نظر را میتوانیم در یک سایت جستجو کنیم. به جای myword کلمه یا کلمات مورد نظر و به جای mysite سایتی که میخواهیم در آن جستجو کنیم قرار میدهیم.

allintitle:word1 word2 word3
در این روش نتایج جستجو محدود میشود به کلماتی که در عنوان (title) سایت ها بکار رفته.در این مثال کلیه سایت هایی که کلمات word1 word2 word3 در قسمت عنوان آنها بکار رفته لیست میشوند.

intitle:word1 word2 word3
جستجوی word1 در قسمت عنوان و word2 و word3 در عنوان و متن سایت ها.

allinurl:word1 word2 word3
گوگل در این روش کلیه سایت هایی که در آدرس آنها (URL) کلمات مورد نظر ما به کار رفته را لیست میکند.

inurl:word1 word2 word3
جستجوی word1 در آدرس سایت ها و بقیه کلمات در قسمت آدرس و متن سایت ها.

filetype:myfiletype
اگر به دنبال فایل هستید با این روش میتونید فایل هایی که پسوند خاصی دارند را جستجو کنید.مثلا filetype:doc به دنبال فایل های doc میگردد

intext:word1 word2
با این روش گوگل تنها در متن سایت ها به دنبال کلمات میگردد و از search در عنوان و آدرس سایت ها صرف نظر میکند.

استفاده از علامت " :
با استفاده از این علامت می توانید به گوگل بفهمانید که در جستجو شما دقیقا به دنبال کلماتی هستید که بین دو " قرار گرفته. برای مثال وقتی شما در جستجوی سایت هایی هستید که درباره britney spears هستند می توانید آنرا بصورت "britney spears" تایپ کنید که در نتیجه فقط یک کلمه که بین دو علامت هست را پیدا می کند نه هر کلمه را جداگانه.

البته دستورات بیشتری هم وجود دارند ولی بنظر من با استفاده از این دستورات بیشترین بازده را می توانید بگیرید و جستجوی موفق تری خواهید داشت.

دوستانی که خواهان تبادل لینک هستند هم می توانند در قسمت نظرات به من اطلاع بدهند.

خداحافظ