افغان کامپیوتر

سایت کامپیوتر افغانستان

افغان کامپیوتر

سایت کامپیوتر افغانستان

یاهو مسنجر برای گوشی های سری ۶۰ نوکیا

با سلام به دوستان عزیز
در مطلب قبلی برنامه یاهو مسنجر برای گوشی های موبایل جاوا نوشتم، بعضی از دوستان این برنامه را برای سیستم عامل symbian که مخصوص گوشی های نوکیا هست هم خواسته بودند
البته این برنامه فقط برای جاوا طراحی شده ولی برنامه پایین برای گوشی های سری 60 نوکیا از طرف خود کمپانی Yahoo عرضه شده:

Yahoo! Go

این برنامه فوق العاده که برای گوشی های سری 60 نوکیا طراحی شده این امکان را به شما می دهد که از تمام امکانات یاهو که در عکس زیر هم مشخص است در موبایل خود استفاده کنید:

افغان کامپیوتر      افغان کامپیوتر


این برنامه رایگان است و شما می توانید آنرا روی گوشی خود نصب کرده و ایمیل های یاهوی خود را چک کنید یا با دوستان خود از طریق مسنجر چت کنید:

برنامه  Yahoo! go را با کلیک در اینجا دانلود کنید (حجم: 2 مگابایت)

یاهو مسنجر برای گوشی های سونی اریکسون

سلام دوستان

امروز با یک برنامه بسیار جالب برای موبایل دوستان در خدمت شما هستم:

Y mess

برنامه yahoo messenger برای تمام کاربران کامپیوتر برنامه ای آشناست و حالا این برنامه را بر روی موبایل خود اجرا کنید و با دوستان خود چت کنید.

افغان کامپیوتر

این برنامه بسیار فوق العاده است و فضایی زیبا و شبیه یاهو مسنجر را برای شما ایجاد می کند تا شما بتوانید بهترین استفاده را از این برنامه بکنید.

این برنامه بر روی گوشی هایی که جاوا را پشتیبانی می کنند نصب می شود

یاهو مسنجر موبایل را با کلیک در اینجا دانلود کنید (حجم: ۱۷۶ کیلوبایت)

 نکته: لینک اصلاح شد

پیشاپیش فرا رسیدن بهار و سال نو را به تمامی دوستان خوبم که همیشه به من لطف داشتند و همراه من بودند تبریک می گویم

متن دور موس (کد جاوا)

امروز قصد دارم چند کد جاوا برای وبلاگ نویسان عزیز درباره موس قرار بدهم که می توانند به وسیله این کدها تغییراتی زیبا در موس خود ایجاد کنند

کد متن به دور موس:
با قرار دادن این اسکریپت در وبلاگ خود یک متن به دور پوینتر موس شما می چرخد

نکته: برای تغییر دادن متن، کافیست که در قسمتی از کد بالا که نوشته شده Your Text Message را با متن دلخواه خود عوض کنید.

کد متن به دور موس 2:
این کد هم مثل کد بالاست ولی با کمی تفاوت در ظاهر

  

نکته: برای تغییر دادن متن، کافیست که در قسمتی از کد بالا که نوشته شده Your Text Message را با متن دلخواه خود عوض کنید.

شما این کد ها را می توانید در هر کجای کد قالب وبلاگ خود قرار دهید.

آنچه در ویستا تجربه می کنید

سلام دوستان

در اینترنت جستجو می کردم که به این مطلب برخوردم و آنرا برای شما اینجا می گذارم تا استفاده کنید.

آنچه در ویستا تجربه می کنید

قصد دارم تفاوت های عمده ای که در استفاده از ویندوز ویستا با آن مواجه می شوید را در پی بیاورم.البته طبیعی است که عمده تغییرات ظاهری به نظر برسد و ناگفته هم پیداست که این لیست شاید گوشه ای از تمام تغییرات هم نباشد. اما سعی می کنم به مرور آنچه که در ویستا تجربه می کنم را اضافه کنم. به هر حال من چند روزی بیشتر نیست که از ویندوز ویستا (البته نسخه نهایی آن ) استفاده میکنم و طبیعی است قضائت و تحلیل نهایی زمان بیشتری طلب میکند.

اکتیویشن (فعالسازی ویندوز)

اولین موردی که با مواجه میشوید مهلت ۳۰ روزه فعالسازی ویندوز ویستا است . مایکروسافت در ظاهر اعلام کرده بود که کرک کردن ویستا غیر ممکن است و بدون اکتیویشن هم استفاده از ویستا عملاً غیر ممکن است اما این ظاهر امر است چون شما به راحتی می توانید ویستا را کرک کنید و با ابصال به سایت مایکروسافت از پیغام تشکر مایکروسافت پس از فعالسازی ویندوز لذت ببرید. فعالسازی ویستا هم دو بخش دارد. اول کرک کردن و فعال کردن ویندوز توسط مایکروسافت و دوم حذف واترمارک گوشه پایین سمت راست دیکتاپ.

- مهیا کردن ویندوز ویستا برای اکتیویشن آنلاین

کافی است کرک مربوطه را دریافت کنید و با جایگزینی دو فایل مربوطه طبق پروسه ای که در دستورالعمل داده شده است ویندوز خود را برای اتصال به مایکروسافت و فعالسازی آن مهیا کنید. با انجام این مرحله ویندوز شما عملاً فعال شده است و به هنگام مراجعه با سایت مایکروسافت و یا آپدیت ویندوز قادر خواهید بود به مانند یک کاربز قانونی ویندوز از خدمات مایکروسافت استفاده کنید.

- محو کردن واترمارک(چاپ کمرنگ) از گوشه دستکتاپ

این مرحله قابلیت خاصی را به ویستا اضافه نمی کند تنها هشدار کمرنگی که در گوشه دسکتلپ بالای ساعت دسکبار موجود است را از بین می برد. برای اینکار نیز لازم است با دریافت فایل مربوطه پروسه درج شده در دستورالعمل را دنبال کنید.

نکته:

زحمت کرک های موجود برای ویستا را دکتر چانگ عزیز کشیده است و غالب کرک نویسان دیگر هم از اطلاعات ایشان استفاده نموده اند. بسته اصلی دکتر چانگ را در با توضیحات مربوطه در پستهای قبلی آورده بودم که به دلیل پیگیریهای مایکروسافت از روی سروری که آپلود شده بود حذف گردیده بود .( خدا و بیل گیتس ما را ببخشد )

Dr. Chang’s Vista RTM Crack

اما تفاوت های ویستا ( به زیان ساده و به ترتیبی که با آن برخورد می کنید)

- در ویستا همه چیز کوچک شده است

بالاخره بعد از مدتهای مدید که کاربران حرفه ای بر تا آنجا که میتوانستند رزولوشن ویندوز خود را در بالاترین اندازه ممکن تنظیم می کردندو مایکروسافت هم به این نتیجه رسید که کوچک تر بهتر است پس همه لوگوها ، منوها و ظواهر ویستا به طور فاحشی کوچک تر و های رزولوشن تر شده اند.(این ویژگی را می توانید با تغییراتی که در XP میدهید تا حدودی پوشش دهید)

- سایدبار و گدجت هایی که در کنار دسکتاپ میبینید

گدجت ها ابزارهای نرم افزاری هستند که امروزه بسیار مورد عنایت قرار گرفته اند و به دلیل امکاناتی که در اختیار کاربران می گذارند بسیار محبوب شده اند. ابزاری مانند خبرخوان ، ساعت عقربه ای زیبا ، آلبوم تصاویر ، برگه های یادداشت کوچک و میتر عملکرد RAM و CPU از آن جمله اند. (دستکتاپ سایدبار ابزار مشابهی است که پیشتر از آن استفاده میکردم با وجود مشابهت بسیاری که دارد به نظر میرسد استفاده از آن در XP نیز تا حدودی این مورد را پوشش دهد)

- زمان نصب کوتاه تر و ساده تر

با وجود حجم زیادی که ویستا اشغال میکند شما شاهد زمان کوتاه تری برای نصب آن هستید. مراحل نصب هم ساده تر و کوتاهتر شده اند و همه چیز هم از محیطی شبیه به ویندوز شروع میشود و دیگر خبری از محیط تکست در ابتدای نصب نیست.

- خوش آمد گویی زیبا تر و کارآمدتر

علاوه بر زیباتر شدن این مورد در صفحه خوش آمدگویی ابزاری است که تا مدتها شما را از حذف کردنش پشیمان می کند

- پنجره های لاغر

لبه ها و نیز عمق پنجره ها بسیار کمتر از XP شده اند و بیشتر مشابه پنجره های در OS/۲ و Linux شده اند.

- صداها کوتاه تر

طول زمان یا کشش تمامی صداها کمتر شده است چه آهنگ خوش آمدگویی ابتدایی چه صداهای هشدار همگی کوتاهتر و موجزتر شده اند.

- پنچره های محاوره ای شبیه صفحات وب

غالب صفحات و پنجره ها مثل کنترل پنل و … شبیه به صفحات وب شده اند و در بسیاری موارد دیگر از تب های بالای پنچره هایی نظیر دستکتاپ پراپرتیز خبری نیست.

- پیغام ها و راهنمایی ها بسیار هوشمندانه تر

راهنماها و ویزاردها بسیار هوشمندانه تر شما ره راهنمایی می کنند و بهنظر میزسد الگوریتم های رفع مشکلات جهش بزرگی کرده اند. ضمناً خبری از پنجره زشت سند ارور هم نیست . البته درپایان نصب هر نرم افزاری گزارشی به کنک شما تهیه میشود.

- کسب اجازه های دقیق تر

شما برای هر تغییری اعم از نصب نرم افزارها ، کپی کردن و جایگزین کردن فایلها و حتی اضافه کردن یک مورد به Start Up ویندوز ممکن است چندین بار مورد سوال قرار گیرید . در برخی موارد کل ویندوز میمیرد و تنها پنجره محاوره ای فعال می ماند تا توجه شما کاملا به حساسیت موضوع جلب شود.

- ابزارها امنیتی بیشتر و جدی تر

ظاهراً ویستا یک جهش امنیتی داشته است. علاوه بر Firewall یک Windows Defender هم اضافه شده است که به خصوص جلوی دستکاریهای ناخواسته نرم افزارها را خیلی جدی میگیرد. Windows Defender خود از چند بخش مجزا و کارآمد تشکیل شده است . ( عملکرد ویستا در بخش امنیتی بسیار مشابه نرم افزارهایی نظیر Zone Alarm شده است)

- همخوانی با دستگاههای جدید

در ویستا ابزارها و قابلیتهای بسیاری برای اتصال و همخوانی با دستگاههای صوتی تصویری اضافه شده است. همچنین تنظیمات بسیاری برای اعمال تغییرات لازم بر روی ویندوز جهت نصب آن بر روی Tablet PC ها یا استفاده از قلمهای نوری یا صفحات تاچ گنجانده شده است.

- افزایش سرعت بالا آمدن ویندوز

با وجود حجم بالای ویستا و حافظه RAM و Hard Disk که اشغال می کند در زمینه کاهش زمان بالا آمدن ویندوز پیشرفت خوبی حاصل شده است و ویستا بسیار سریعتر و خوش آیند تر از XP بالا می آید.

- افزایش سرعت اجرای نرم افزارها

به نظر می آید نرم افزارها سریعتر نصب و اجرا می شوند این مورد را چندین بار با XP مقایسه کردم و مطمئن شدم . دقیقاً نمی دانم چه ترفندی بکار برده اند ولی سرعت اجرای نرم افزارها در سیستم مشابه که ویستا نصب شده است از XP بهتر است.

- افزایش سرعت لود شدن صفحات اینترنتی

این مورد هم کاملاً مشهود است.

یکی از زیباترین محافظ صفحه های ویستا

- جلوه های تصویری زیباتر

کاغذ دیواری ها ، آیکون ها ، پنچره های نیمه شفاف ، اسکرین سیورها و هشدارها بسیار زیبا تر شده اند. به خصوص در مورد آیکون ها که جزئیات بیشتری را در خود جای داده اند مثلاً تا حدودی می توان از آیکون یک فولدر به محتویات آن پی برد.

ابزارهای دیدن فیلم و تصاویر کاراتر

دیدن فیام ها و تصاویر به صورت اسلاید شو بسیار دلپذیرتر شده است اما هنوز هم ادیتور قوی تصاویر به خصوص ریساز عکس ها وجود ندارد.(کاربران XP Media Center Edition قبلاً برخی از این زیبایی ها راتجربه کرده بودند.)

- رفع عیب های خودکار

رفع اشکالات بسیار هوشمندانه تر شده است. در بسیاری از مواردی که درایور سخت افزارها مناسب با ویستا موجود نیست خود ویستا پیشنهاد اصلاح آنرا از طریق اینترنت می دهد و به سادگی آنرا پیدا و نصب می کند.با وجود نگرانی هایی که درخصوص تطابق سخت افزارها با ویستا وجود دارد این مورد کمک قابل توجهی به رفع این نگرانی می کند. البته طبیعی است که درایوری تولید نمی کند اما آنرا برای شما پیدا می کند.

- موتور جستجوی مدرن

دیگر دروره سبک جستجوی قدیمی به سرآمده بود حتماً شما هم متوجه شده بودید. در ویستا دیگر خبری از آن سگ تنبل XP نیست ! ویستا مجهز به موتور جستجویی مبتنی بر ایندکسینگ هارد است و شما در هارد خود به سرعت گوگل! سرچ خواهید کرد.( مشابه این روش در ابزارهایی جستجوی گوگل و مایکروسافت برای رایانه های خانگی ارائه شده بود)

- Base Score

در ویستا سخت افزار رایانه درجه بندی (Rating) میشود و چند امتیاز مختلف به عملکرد سخت افزار رایانه داده میشود.پایین ترین امتیازی قسمت های مختلف به Base Score نام میگیرد که به نوعی مهمترین عاملی که عملکرد رایانه شما را پایین کی آورد معرفی می گردد . دائماً این مورد بر سر شما کوبیده می شود تا برای ارتقاء آن (مثلاً ارتقاء RAM) اقدام کنید.

- ویستا هارد شما را میخورد

تا کنون بدون اینکه نرم افزار زیادی نصب کرده باشم حدود ۱۶.۸ گیگا بایت از هاردم اشغال شده است که این حجم حتی نسبت به زمانی که ویستا را درابتدا نصب کرده ام هم چند گیگابایت بیشتر شده است !

نسخه ها مختلف ویستا(جدید)

ویستا در چند نسخه منتشر شده است که هرکدام ویژگی هایی دارد .(و البته قیمتهای متفاوت)

- تفاوتهای نسخ مختلف ویستا

ویستا در چهار نسخه 

  • Home Basic
  • Business
  • Home Premium
  • Ultimate

     

    سخت افزار مورد نیاز برای نصب ویستا

    حداقل سخت افزار مورد نیاز برای نصب ویستا:

    A Windows Vista Capable PC includes at least:

    A modern processor (at least ۸۰۰MHz¹).

    ۵۱۲ MB of system memory.

    A graphics processor that is DirectX ۹ capable.

     

    البته پیشنهاد مایکروسافت برای عملکرد بهتر سخت افزار زیر را پیشنهاد میکند:

    A Windows Vista Premium Ready PC includes at least:

     

    ۱ GHz ۳۲-bit (x۸۶) or ۶۴-bit (x۶۴) processor).

    ۱ GB of system memory.

    Support for DirectX ۹ graphics with a WDDM driver, ۱۲۸ MB of graphics memory (minimum)², Pixel Shader ۲.۰ and ۳۲ bits per pixel.

    ۴۰ GB of hard drive capacity with ۱۵ GB free space.
    DVD-ROM Drive³.

    - چکیده سخت افزار(جدید)

    بیشتر کاربران ویندوز برای ارتقا ویندوز خود به ویندوز ویستا با مشکل حافظه اصلی رایانه خود و حافظه و پروسس کارت گرافیکیشان مواجه می باشند. دیگر نیازهای سخت افزاری ویستا چندان مشکل ساز نخواهد بود.

    اگر میخواهید سخت افزار رایانه خود را برای پی بردن به وجود امکان نصب ویستا بر روی آن تست کنید می توانید از نرم افزار Windows Vista Upgrade Advisor که توسط مایکروسافت در اختیار شما قرار گرفته است استفاده کنید.

    نصب و تنظیم ویستا(جدید)

    روند نصب ویستا بسیار ساده است و حتی از XP نیز ساده تر میباشد. اما برای کاهش حجمی که ویستا اشغال می کند ابزار تنظیم کننده ای ارائه شده است که حجم مورد نیاز ویستا را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد

    - ویستا را با (vlite (Vista Lite کوچک کنید

    Vlite ابزاری است که با حذف بسیاری از قسمت های حجیم ویندوز ویستا نسخه ای را برای شما مهیا می کند که با توجه به سلیقه شما حجم آن به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است.

    منبع : شهد شیرین شکر