افغان کامپیوتر

سایت کامپیوتر افغانستان

افغان کامپیوتر

سایت کامپیوتر افغانستان

آنلاین یا مخفی در یاهو مسنجر؟

سلام

خیلی از دوستانم می خواستند بدانند که چطور می شود متوجه شد که یکی از دوستان ما در yahoo messenger واقعا آف است یا اینکه بصورت invisible وارد شده
نکته اخلاقی: خوب حتما دلیلی وجود دارد که دوست شما بصورت invisible لاگ این شده است پس از این آموزش امروز بصورت درست استفاده کنید و به حریم دیگران هم احترام بگذارید.

یکی از بهترین روش ها برای تشخیص آف یا invisible بودن شخصی در add list ما، استفاه از روش IMVironment است

برای مثال...
می خواهیم متوجه شویم که یوزر darling واقعا آفلاین است یا اینکه فقط invisible است

yahoo invisible or online


- برای این منظور روی یوزر darling دابل کلیک می کنیم

- یک پنجره message مانند شکل ظاهر می شود یک پیغام یا فقط یک BUZZ!!! می فرستیم بعد سریعا مرحله سوم را انجام می دهیم

yahoo invisible or offline


- دکمه IMVironment را کلیک می کنیم و از منو گزینه See all IMVironments و بعد گزینه Yahoo! tools یا Interactive fun (بسته به نسخه ای که استفاده می کنید متفاوت است) را انتخاب کنید و روی Doodle کلیک کنید.

invisible or offline


- آخرین مرحله و مهم ترین مرحله .
بعد از load شدن کامل Doodle دو اتفاق ممکن است بیفتد:

A: اگر یوزر مورد نظر آفلاین باشد، در محیط Doodle پیغام Waiting for your friend to load doodle را بطور مداوم خواهید دید. مانند شکل زیر

user offline


B: اما اگر یوزر مربوطه آنلاین باشد (و در حالت مخفی) بعد از چند لحظه (بسته به سرعت اینترنت شما تا 1 دقیقه و شاید بیشتر) شما یک صفحه سفید را خواهید دید... پس یوزر آنلاین است.

user online

این روش در یاهو مسنجر ۸ هم به درستی کار می کند و می توانید از آن استفاده کنید.

باز هم امیدوارم که از این آموزش به درستی استفاده کنید و موجب رنجش دوستانتان در چت نشوید.

بازیهای سگا streets of rage

سلام
با توجه به اینکه بازی های سگا طرفداران زیادی پیدا کردند و تقاضا برای دانلود دیگر بازی ها هم بیشتر شد تصمیم گرفتم سریعتر این پست را آماده کنم

یکی دیگر از بازی هایی که طرفداران بسیاری در بین بازی کننده های سگا دارد بازی streets of rage است که در بین بازی کننده ها به شورش هم معروف است.

این بازی با مراحل بسیار زیبا و تنوع شخصیت ها یکی از موفق ترین بازی های سگا بود که خیلی از بازی کننده ها از جمله خودم بسیار دوستش داشتم و همچنان از طرفداران این بازی هستم.

این بازی 3 نسخه دارد که هر سه نسخه برای دانلود آماده است :

streets of rage 1

این نسخه اول بازی شورش است که با کلیک در اینجا می توانید آنرا دانلود کنید.

streets of rage 2

این هم نسخه دوم شورش که با کلیک در اینجا می توانید آنرا دانلود کنید.

streets of rage 3

نسخه سوم بازی شورش که بسیار محبوب تر از دو نسخه قبلی است و خودم هم این نسخه را خیلی دوست دارم.

با کلیک در اینجا شورش ۳ را دانلود کنید

نکته مهم: برای بازی کردن بازی های بالا شما به تبدیل کننده سگا نیاز دارید که از لینک زیر باید دریافت کنید

برای دانلود تبدیل کننده سگا کلیک کنید

نکته : برای باز کردن بازی های بالا به رمز عبور روبرو نیاز دارید: www.romguy.com

امیدوارم که لحظات خوبی را داشته باشید

عمر ویندوز خود را بیشتر کنید

سلام

همه ما با مشکل از کار افتادن یا کم اثر شدن ویندوز بعد از مدت زمانی آشنا هستیم و می بینیم که بعد از مدتی ویندوز ما کارایی سابق خود را ندارد و در آخر باید ویندوز و تمام برنامه ها را دوباره و از نو نصب کنیم
این مشکل غیر قابل اجتناب است و ما چه بخواهیم و چه نخواهیم مجبوریم که بعد از مدتی ویندوز خود را تعویض کنیم ولی حداقل کاری که می توانیم انجام دهیم این است که عمر ویندوز خود را بیشتر کنیم .

ما همه می توانیم با انجام دادن کارهای زیر طول عمر ویندوز خود را بیشتر کنیم.

یکی از عواملی که باعث می شود ویندوز شما بعد از مدت زمانی کارایی اولیه خود را نداشته باشد این است که فایلهای بلا استفاده زیادی در ویندوز بجا می ماند که آثار مخربی بر روی کارایی سیستم شما خواهد داشت
این فایلها توسط ویندوز، یا برنامه هایی که نصب و حذف می کنید و همچنین فایلهای موقت اینترنتی ایجاد می شوند و روی سیستم شما می مانند و در دراز مدت باعث از دست رفتن کارایی ویندوز شما می شوند و در نتیجه شما مجبور به تعویض ویندوز خود خواهید شد.

متاسفانه ما کاربران عادی به علت اینکه اطلاعات زیادی نسبت به این نوع فایلهای اضافی بی مصرف نداریم نمی توانیم به راحتی از شر آنها خلاص شویم.
البته باز هم برنامه هایی هستند که کار ما را آسان کرده اند و کار پاک سازی سیستم ما را به عهده می گیرند. در حقیقت ویندوز ما را شستشو می کنند و می روند.

- برنامه wash and Go یکی از قوی ترین برنامه ها برای مدیریت و تمیزسازی فایلهای کامپیوتر است که واقعا بسیار عالی عمل می کند و انواع فایلهای اضافی و بدون مصرف را از روی سیستم شناسایی و حذف می کند.

برنامه wash and go را با کلیک در اینجا دانلود کنید.

و این هم یکی از محبوب ترین برنامه های نگهداری ویندوز
- دیگر برنامه ای که شما دوستان می توانید برای تمیز کردن و نگهداری بهتر از ویندوز خود استفاده کنید برنامه advanced windows care است .
این برنامه را با کلیک در اینجا دانلود کنید.

- دیگر عملی که به داشتن ویندوزی استوار کمک می کند defrag کردن هارد دیسک است که باعث می شود سرعت دستیابی به فایلهای بهتر شود.
ابتدا باید کمی درباره defragment توضیح دهم :
ما با انجام عمل defragment در حقیقت اطلاعات ذخیره شده بر روی هارد دیسک خود را مرتب می کنیم . در حقیقت هارد دیسک ما مانند اتاق شخصی خودمان است که اگر خود ما آنرا مدیریت نکنیم همه چیز بهم ریخته است اگر چه مادرمان آنرا گاهی اوقات تمیز می کند.

با عمل defragment ما از یک طرف دسترسی به فایلها را سریعتر می کنیم و از طرف دیگر عمر هارد دیسک خود را افزایش می دهیم.

- یکی دیگر از عواملی که سرعت ویندوز شما را کم می کند قسمت My recent document در ویندوز Xp است که برای دستیابی سریع به فایل های کپی از آخرین فایلهای اجرا شده را در این قسمت کپی می کند برای غیر فعال کردن این قسمت از روش زیر استفاده کنید:
از منوی Start به قسمت Run وارد شوید و عبارت "regedit" را تایپ کنید.

حال به آدرس زیر بروید:
HKEY_CURRENT_USER / Software / Microsoft / Windows / CurrentVersion / Policies / Explorer
یک متغیر از نوع DWORD بسازید و نام آنرا NoRecentDocsHistory قرار دهید و مقدار آن را به 1 تبدیل کنید.

بعد از restart کردن ویندوز دیگر از my recent document خبری نیست.

در آخر هم چند توصیه برای دوستانم دارم و آن:
- پارتیشن (درایو) ای که ویندوز روی آن است باید فضای بالایی داشته باشد پس سعی کنید این فضا کم نشود
- از نصب کردن برنامه های زیاد در درایوی که ویندوز نصب است تا حد توان خودداری کنید.
- برنامه های کم حجم به نظر در کند شدن سیستم کم تاثیر هستند ولی بدانید که بیشترین صدمه را همین برنامه های کم حجم که بارها نصب و حذف می کنید به سیستم شما خواهند زد.
- برنامه هایی که کاملا نمی شناسید را سعی کنید روی سیستم خود نصب نکنید.
- برنامه های تغییر ظاهر ویندوز گرچه باعث زیبایی ویندوز شما می شوند ولی عمر ویندوز شما را نیز کم می کنند.
- اگر سیستم شما بصورت ناخواسته restart شد حتما اجازه بدهید که در شروع دوباره scan disk بطور کامل انجام شود (موارد زیادی را دیده ام که این موضوع مهم را ندیده می گیرند)

این راه هایی که در بالا اشاره شد تجربیات شخصی خود بنده بوده و اگر کمی و کسری در آن می بینید به دلیل دانش کم خودم است و اگر شما راههای دیگری را دارید می توانید برای من بفرستید تا در ادامه قرار بدهم.

امیدوارم از این به بعد ویندوزی بهتر داشته باشید...

قیمت های فروش ویندوز ویستا

 سلام

این هم یک خبر داغ برای منتظران ویندوز ویستا

براساس قیمت‌های فهرست شده در وب سایت خرده فروشی اینترنتی آمازون دات کام ، شرکت مایکروسافت بهای نسخه سیستم عامل ویندوز ویستا را ‪ ۲۳۹‬دلار تعیین کرده است که امیدوار است با استقبال گسترده مصرف‌کنندگان روبرو شود.

 به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از سیاتل، آمازون دات کام که دریافت پیش سفارش برای ویستا را شروع کرده است بهای دو نسخه دیگر را نیز فاش کرده است. این قیمت‌ها نظیر قیمتی است که مایکروسافت در حال حاضر برای نسخه‌های مشابه ویندوز ایکس پی اعلام کرده است براساس اعلام آمازون دات کام، نسخه "ویندوز ویستا بیزینس" ‪ ۲۹۹‬دلار است که با بهای ویندوز ‪ XP professional‬برابری می‌کند.

 نسخه ویندوز ویستا ‪ ۱۹۹ home basic‬دلار برابر با ویندوز ‪ XP home‬است.

 اما مایکروسافت امیدوار است ویندوز ‪ vista premium‬که قابلیتهای سرگرم کننده مانند توانایی ضبط تلویزیونی زنده را دارد با استقبال بیشتر مصرف کنندگان روبرو شود. قیمت این نسخه ‪ ۲۳۹‬دلار اعلام شده است.

 همین قابلیت در نسخه ‪ media center‬ویندوز ایکس پی موجود است.

 این شرکت همچنین امیدوار است نسخه دیگر ویستا موسوم به ‪ ultimate‬را نیز به فروش برساند. این نسخه برای مصرف‌کنندگان خانگی تهیه شده است که می‌خواهند با آن کار هم انجام دهند و بهای آن ‪ ۳۹۹‬دلار اعلام شده است.

 قیمت‌های اعلام شده در وب سایت آمازون دات کام برای کاربرانی است که می خواهند خود اقدام به خرید این سیستم عامل کنند. بسیاری از مصرف کنندگان ویندوز را به عنون بخشی از خرید جدید رایانه تهیه می‌کنند.

 شرکت مایکروسافت از اظهار نظر در مورد قیمت‌ها خودداری کرده است.

 کوین کاتز مدیر واحد مشتری ویندوز مایکروسافت گفت این شرکت هنگامی که یک نسخه آزمایشی تقریبا کامل یعنی ‪ release candidate 1‬را تا اواخر سپتامبر منتشر کرد قیمت‌ها را نیز به طور رسمی اعلام خواهد کرد.

 سین ساندول سخنگوی آمازون دات کام گفت دو یا سه هفته پیش با درخواست مصرف‌کنندگان ، دریافت پیش سفارش را آغاز کرد. وی افزود این قیمت‌ها از آخرین فهرست قیمت‌هایی است که مایکروسافت ارایه کرده است. وی در مورد صحت قیمت‌ها ابراز اطمینان کرد.

 وی افزود آمازون دات کام در مورد زمان انتشار ویستا مطمئن نیست.

 زمان انتشار ویستا ‪ ۳۰‬ژانویه اعلام شده است. ساندول این تاریخ را براساس اظهارات مایکروسافت که قصد دارد نسخه مصرف‌کنندگان ویندوز را ماه ژانویه عرضه کند تخمینی دانست. مایکروسافت قصد دارد ویستا را در ماه نوامبر در اختیار مشتریان تجاری بزرگ بگذارد و در ماه ژانویه به بازار عرضه کند.

 به گفته تحلیل گران قیمتهای اعلام شده برای محصولات مایکروسافت درآمد زیادی نصیب این شرکت خواهد کرد

منبع خبر: sakhtafzar.com

بازیهای سگا روی کامپیوتر

در این مطلب قصد دارم طرفداران بازی های قدیمی مخصوصا بازی های محبوب سگا را برای شما معرفی کنم و نه فقط معرفی بلکه شما می توانید آنها را دانلود و روی کامپیوتر خود اجرا و بازی کنید.

همانطور که می دانید کنسول سگا یکی از محبوب ترین کنسولهای بازی بوده و خیلی از بازی کننده ها از آن لذت برده اند و تقریبا خیلی از هم سن و سالان خودم هم خاطرات زیادی از این بازی ها دارند.
بازی هایی مانند مورتال کامبت - شورش در شهر - سونیک - شینوبی و ... جز بازی های محبوب بشمار می روند و شما می توانید در این مطلب و مطالب بعدی این بازی ها را دانلود کنید.

در ابتدا شما باید تبدیل کننده سگا را برای اجرای بازیها دانلود کنید:
با کلیک در اینجا تبدیل کننده سگا را دانلود کنید.

روش کار اینگونه است که بعد از extract کردن برنامه Gen32 surreal را باز کرده و دکمه storage a را بزنید و به پوشه بازی که می خواهید اجرا کنید بروید و آنرا انتخاب کنید و open را بزنید.
نکته: بازی هایی که دانلود می کنید در حالت zip (فشرده) هستند و باید آنها را extract کنید و فایل بازی با پسوند bin قابل شناسایی هست.

برای شروع از بازی فوق العاده محبوب mortal kombat  شروع می کنم:

بازی مورتال کامبت یک بازی مبارزه ای می باشد که بسیار زیبا و مهیج است و شما همیشه می توانید از این بازی لذت ببرید.
در این بازی شما مبارزی را انتخاب می کنید و با دیگرا مبارزان بازی می جنگید
جنگیدن در این بازی بسیار مهیج است و فقط استفاده از مشت و لگد نیست بلکه چیزی که بسیار در این بازی مورد توجه است رمز های در حین مبارزه است که بسیار جالب طراحی شده اند و شما هیچ وقت از مبارزه این بازی خسته نمی شوید .
همچنین بعد از پیروزی در هر مبارزه در قسمت Finishing شما می توانید رمز های بسیار متنوعی را برای کشتن حریف خود استفاده کنید که هیجان انگیز ترین نقطه بازی است.

mortal kombat I
این بازی اولین سری از این بازی هاست که گرافیک چندان بالایی ندارد ولی بعضی ها این بازی را خیلی دوست دارند

با کلیک در اینجا این بازی را دانلود کنید

mortal kombat II

mortal kombat 2


بازی محبوب mortal combat 2 که گرافیک بسیار بهتری نسبت به نسخه 1 دارد و واقعا عالیست . به شدت توصیه می شود که دانلود و بازی شود. (این یکی از بازی های محبوب دوران کودکی من است)

با کلیک در اینجا مورتال کامبت ۲ را دانلود کنید

mortal kombat III

مورتال کامبت 3

مورتال کامبت 3 نسبت به نسخه 2 تغییرات بسیاری را در مبارزان داشته و تنوع بیشتری در مبارزه و رمزها دارد.
با کلیک در اینجا مورتال کامبت ۳ را دانلود کنید

نکته مهم: برای باز کردن فایل های Zip شما احتیاج به پسورد دارید

پسورد فایل فشرده تمام بازی های معرفی شده در بالا این است:   www.romguy.com

در آینده بازی های بیشتری را معرفی خواهم کرد