افغان کامپیوتر

سایت کامپیوتر افغانستان

افغان کامپیوتر

سایت کامپیوتر افغانستان

ذخیره صفحات وب به همین سادگی

سلام

باز هم یکی دیگر از برنامه های اضافی برای فایرفاکس

این برنامه یکی از بهترین و مفیدترین برنامه های فایرفاکس است که امکانات بی نظیری را در اختیار شما می گذارد.

ScrapBook
این اکستنشن به منظور ذخیره کردن صفحات اینترنتی برای برنامه فایرفاکس طراحی شده است و به شما این امکان را می دهد که صفحات بسیاری را ذخیره کنید و بوسیله موتور جستجوی داخلی آن همیشه براحتی صفحه مورد نظرتان را پیدا کنید.

مزیت های استفاده از ScrapBook:
- حتما شما هم صفحات زیادی روی سیستم خود دارید که در گذشته ذخیره کرده اید. آیا می توانید براحتی مطلبی که به دنبال آن هستید را پیدا کنید، اگر جواب خیر است باید بگویم که در این برنامه موتور جستجوی داخلی نصب شده است که شما براحتی می توانید صفحه مورد نظر خود را در آن پیدا کنید.

- اگر از IE استفاده می کنید حتما این موضوع شما را آزار می دهد که ذخیره کردن یک صفحه چقدر آزار دهنده است و شما بیشتر اوقات حتما باید به اینترنت متصل باشید تا بتوانید صفحه ای را ذخیره کنید ولی با این برنامه همیشه می توانید صفحات را ذخیره کنید حتی بصورت آفلاین.

- تا بحال شده که آدرس url صفحه ای که ذخیره کرده اید را بخواهید پیدا کنید ولی موفق نشده اید؟
در این برنامه صفحه با تمام اطلاعات حتی URL ذخیره می شود.

- نسخه ذخیره شده بعضی سایت ها مانند wikipedia هیچ وقت مانند صفحه اصلی نیست و بهم ریخته می شود ولی با استفاده از این برنامه همیشه شکل اصلی سایت را خواهید دید.

- شاید برای شما هم پیش آمده باشد که چندین صفحه را یکجا باز کرده اید و می خواهید آنها را ذخیره کنید، کار بسیار سختیست ولی با این برنامه فقط با زدن یک دکمه (از منوی ScrapBook دکمه capture all tabs) تمام صفحات را یکجا ذخیره کنید.

- شما با استفاده از این برنامه می توانید قسمت های اضافی یک صفحه را حذف کنید که یک ویژگی بسیار جالب این برنامه است.

چون روش کار در این برنامه کمی متفاوت است من توضیحات مختصری را در رابطه با کار با این برنامه به شما می دهم:

ابتدا،
اکستنشن ScrapBook را با کلیک در اینجا دانلود کنید.(حجم: 229 کیلوبایت)

نکته: بر روی لینک کلیک راست کنید و گزینه save target as (در IE ) و یا save link as در فایرفاکس را بزنید

روش کار:
1- بعد از نصب برنامه بر روی فایرفاکس، منویی با نام ScrapBook به منو بار برنامه فایرفاکس اضافه می شود.
2- از منوی ScrapBook گزینه ScrapBook را کلیک کنید (یا دکمه های ترکیبی Alt+K را بزنید)
3- با کلیک روی دکمه   پوشه های جدیدی برای ذخیره کردن صفحات و طبقه بندی آنها درست کنید مثلا پوشه هایی با نام IT، General، news و غیره
4- حالا اگر می خواهید صفحه ای در اینترنت را ذخیره کنید به راحتی به منوی scrapBook بروید و از به پوشه ای که می خواهید آن صفحه ذخیره شود بروید و گزینه capture page را بزنید.

افغان کامپیوتر

برای باز کردن صفحات ذخیره شده هم با رفتن به منوی ScrapBook و به شاخه مورد نظر صفحه ای که ذخیره کرده اید را باز کنید.

امیدوارم مفید واقع شده باشد...

-------------------------------------------------

دوستانی که سوال دارند لطف کنند و سوالات خود را به ایمیل من بفرستند یا در قسمت نظرات وبلاگ بنویسند و لطفا سوالات خود را در یاهو مسنجر آف نگذارید چون احتمالا آف ها حذف می شوند و نمی توانم جواب شما را بدهم

در خبرنامه وبلاگ هم عضو شوید تا از تازه ترین پست ها و اخبار افغان کامپیوتر مطلع شوید

از وبلاگ افغان  ESL هم دیدن کنید

iPhone

یک خبر که تقریبا در تمام سایت هایی که مربوط به موبایل و کامپیوتر دیده می شود خبر گوشی موبایل جدید شرکت apple با نام iPhone است.
البته خدمت دوستانی که نمی دانند عرض کنم که شرکت apple یک شرکت تولید کننده کامپیوتر است که کامپیوترهای سری Macintosh را تولید می کند.
پرطرفدار ترین محصول شرکت apple هم mp3 player معروف آن با نام iPod است که بعنوان پرفروش ترین و محبوب ترین mp3 player دنیا مطرح شده است.
حالا شرکت apple گام را بسیار فراتر گذاشته و کاری کرده که تقریبا همه را شوکه کرده است. آنها شروع به تولید گوشی موبایل کرده اند تا رقیبی جدی برای Nokia و Sony erricson و دیگر تولیدکنندگان بزرگ گوشی موبایل تبدیل شوند. این محصول به طوری که تولید کنندگان گفته اند یک محصول سه کاره است که شامل یک گوشی بسیار ظریف و زیبا که انقلابی در گوشی های موبایل می باشد، یک iPod با صفحه ای بسیار بزرگ و یک رابط اینترنت فوق العاده که شما می توانید به راحتی در اینترنت به گشت و گذار بپردازید و ایمیل های خود را چک کنید.

iPhone afghan computer

همانطور که عکس iphone را می بینید، یک گوشی بسیار شکیل و زیبا را می بینید که تنها یک دکمه روی آن وجود دارد و تقریبا تمام کارها را می توان به وسیله صفحه لمسی آن انجام داد.
صفحه نمایش بسیار بزرگ آن این امکان را می دهد که از دیدن ویدئو ها یا گشت و گذار در اینترنت نهایت لذت را ببرید با دوربین دو مگاپیکسلی آن می توانید براحتی عکس هایی زیبا و فیلم هایی خاطره انگیز بگیرید و حافظه 4 و 8 گیگابایتی آن دیگر هیچ نیازی را برای شما باقی نمی گذارد و بالاخره بوسیله iPod یک mp3 player بسیار با کیفیت و حرفه ای خواهید داشت و از موزیک و ویدئو های خود در همه جا لذت خواهید برد.

این محصول از چند ماه دیگر قابل دسترس خواهد بود و البته ما باید تا سال بعد صبر کنیم تا به آسیا هم برسد!!!

تایپ سریع

سلام دوستان

It's time to let your typing flow

سرعت تایپ کردن همیشه یکی از دغدغه های اصلی کاربران کامپیوتر بوده است و تقریبا هر کسی که با کامپیوتر کار می کند دوست دارد که سرعت تایپ بالایی داشته باشد.

برنامه های زیادی به این منظور می توانید پیدا کنید که با استفاده از روش های خاصی می توانید بسیار سریع سرعت تایپ خود را بالا ببرید.

یکی از بهترین برنامه ها در این نوع برنامه TypingMaster PRO می باشد.
این برنامه فوق العاده با حجم کم و امکانات بالا به شما کمک می کند که سرعت تایپ خود را بسیار بالا ببرید.

نسخه 7 برنامه TypingMaster PRO را با کلیک در اینجا دانلود کنید. (حجم: 4.4 مگابایت)

دانلود از ftp با کلیک در اینجا

نکته: این نسخه آزمایشی برنامه است
نکته: این برنامه انگلیسی است و امکانات تایپ فارسی را نخواهید داشت.

تا مطلب بعدی ...

آموزش زبان انگلیسی

سلام دوستان عزیز

Let's learn English

مدت زیادی بود که تصمیم گرفته بودم که وبلاگی با موضوع آموزش زبان انگلیسی را بسازم و دانسته های ناچیز خود را در آنجا به اشتراک بگذارم... تا اینکه بالاخره موفق شدم و وبلاگ افغان ESL نتیجه تفکرات و اندیشه های من می باشد.

در این وبلاگ آموزش هایی برای تمام سطوح در نظر گرفته ام و تمام سعی من بر این است که بتوانم به ساده ترین صورت مطالب را بنویسم تا برای همه قابل درک باشد.

در این وبلاگ مطالبی متنوعی که در زیر لیست آنرا می بینید قرار خواهم داد:

  •  فایل های صوتی (Listening )
  • مقالات (Article )
  • کلمات (Vocabulary )
  • گرامر ( Grammar )
  • اصطلاحات(Expressions and Slangs)
  • بازی (Games )
  • جوک (Jokes )
  • داستان (Story )
  • ضرب المثل (Proverbs )
  • برنامه ها (softwares )

اگر شما هم به زبان انگلیسی علاقه دارید می توانید از این وبلاگ دیدن کنید .

http://Afghan-ESL.blogsky.com

 

تا مطلب بعدی ...

‌Blindwrite برنامه ای برای کپی CD/DVD

سلام دوستان
امروز قصد دارم شما را با یکی از بهترین برنامه های کپی CD/DVD آشنا کنم

Blindwrite یک برنامه فوق العاده برای کپی کردن CD/DVD و تهیه کپی پشتیبان از آنهاست که امکانات بی نظیرش، این برنامه را از برنامه هایی مثل Clone CD پیش انداخته است.
کاربران کمی حرفه ای تر کامپیوتر با شنیدن نام Clone cd به یاد کپی کردن سی دی های قفل دار می افتند و این برنامه هم یکی از مشهورترین این برنامه هاست.

همانطور که گفتم Blindwrite برای کپی گرفتن از سی دی هاست.
این برنامه قادر به کپی کردن انواع CD/DVD های قفل دار، خش دار و آسیب دیده می باشد ولی آنچه که این برنامه را از برنامه های مشابه آن جدا می کند تکنولوژی بسیار هوشمندانه و بی رقیب آن است که براحتی قسمت های معیوب یا bad sector ها را جا گذاشته و مطالب را کپی می کند.

شما براحتی می توانید از CD/DVD هایی که original خریداری نموده اید کپی پشتیبان تهیه نمایید و براحتی با آنها مثل نسخه اصلی آن کار کنید.


نسخه 6.0.1 برنامه BlindWrite را با کلیک در اینجا دانلود کنید. (حجم: 3.6 مگابایت)

نکته: این نسخه آزمایشی می باشد.