افغان کامپیوتر

سایت کامپیوتر افغانستان

افغان کامپیوتر

سایت کامپیوتر افغانستان

نخستین مادبرد پشتیبان از پلاتفرم AMD 4x4 توسط ASUS

ASUS L1N64-SLI  مجهز به دو چیپست nForce 680a MCPs ، و دو سوکت 1207 پین  است.پردازشگرها(cpu) بوسیله چهار شکاف حافظه پشتیبانی میشوند. وجود دو چیپست  nForce 680a MCPs در این مادربورد نشان دهنده وجود 12 پورت SATA 3.0 Gbps و همچنین یک پورت pata برای اتصالات حافظه است.به طور اضافه یک پورت sata  نیز درمحل ورددی و خروجی مادربورد در نظر گرفته شده است.

   این مادربورد از تکنولوژی PCI Exress بهره میبرد، و قابلیت پشتیبانی از 4 شکاف PCI Express x16 (پشتیبانی کردن از 4 کارت گرافیک همزمان)را برای پردازشهای سنگین گرافیکی و فیزیکی داراست.به جهت محدودیت فضا ، L1N64-SLI WS تنها یک شکاف PCI و PCIe x1 را دارد.

 شبکه بندی ASUS L1N64-SLI WS شامل دو پورت Gigabit Ethernet میشود. پورت onboard  Gigabit Ethernet از تکنولوژی NVIDIA’s FirstPacket، DualNet، Teaming and TCP/IP offload  بهره میبرد.صوت(Audio) به یک رمز گذار (codec) صوتی با خروجی coaxial S/PDIF و optical مجهز شده است.هنوز مشخص نشده است که asus  این مادربورد را به چه رمزگذاری مجهز کرده است.

به هر حال این رمز گذار میتواند  Realtek یا دستگا های آنالوگ (Analog Devices) باشد. این مادربورد هنوز از پورتهای PS/2 و  همینطور پورت های موازی (parallel) استفاده میکند.

  انجام چندین پردازش همزمان از قبیل بازی کردن ، نمایش فیلم ، رندر کردن و ..از قابلیت های این مادربورد است.

 به جهت طراحی پیچیده پلاتفورم AMD’s 4x4 مادربورد ASUS L1N64-SLI WS از یک form factor (اندازه فیزیکی)  eATX استفاده میکندکه مناسب کیس های کوچکتر نیست .

 از انجائی که دو پردازشگر به اندکی توان بیشتر نیازمند است، asus  این مادربورد را به یک EPS12v هشت  پین و رابط قدرتمند Molex مجهز کرده است.توزیع کنندگان در آمریکا مدعی شدند که قیمت پیشنهادی از طرف شرکت سازنده برای این مادربورد 480 دلار بدون احتساب هزینه بسته بندی است. انتظار میرود این محصول در آخر این ماه ،  به همراه سه پردازشگر Athlon FX (FX-70، FX-72 FX-74.) وارد بازار شود.هنوز مشخص نشده است که ASUS L1N64-SLI WS با پردازشگرهای AMD Stars. که در آینده ای نزدیک عرضه میشود، سازگاری داشته باشد.

منبع: www.sakhtafzar.com

نظرات 7 + ارسال نظر
کاظم 1385/09/02 ساعت 01:59 ق.ظ http://afghanlearning.mihanblog.com/

سلام وب باحالی داری برای تبادل لینک و لوگو خبرم کن...

وب مستر 1385/09/03 ساعت 10:45 ب.ظ http://www.irpdf.com/

موفق باشی دوست من

سلام دوست عزیز و خوبم:
امید صحتمندی برای شما همه دوستان تان دارم . وبلاگ شما مانند همیشه خوب و عالی میباشد. مطالب شما همه جالب و خواندنی است . و من از آنها استفاده اعظمی میکنم.
موفقیت برای شما آرزو دارم . راستی اگر امکان داشته باشد. یک کانورتور فایل های ۳ جی پی 3GP در موبایل های سونی ارکسون میباشد برای من بفرسیتد تا فیلم های را که توسط موبایل خود میگیرم تبدیل به فارمت vidoe player گردد.
خدا نگهدار شما

با سلام
جهت دعوتنامه gmail

مریم 1385/09/06 ساعت 11:39 ب.ظ http://www.behtarinbahane.blogsky.com

سلام عی اقا

خوبی

خیلی جالب بود

موفق باشی
بای

لیلی 1385/09/07 ساعت 12:17 ب.ظ http://www.leilimajnoon.blogfa.com

سلام
مرسی از نظرتون / لطف کردید
وبلاگ شما حرف نداره .
موفق و پیروز باشید

ترانه 1385/09/10 ساعت 01:07 ب.ظ

سلام
میخواستم یه آنتی ویروس خوب معرفی کنید.
اگه کامپیوتر من ویروس داشته باشه به کسی ای میل بزنم کامپیوتر اونم ویروس میگیره.
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد