افغان کامپیوتر

سایت کامپیوتر افغانستان

افغان کامپیوتر

سایت کامپیوتر افغانستان

آموزش ساده شبکه کردن دو کامپیوتر

سلام دوستان
به درخواست یکی از دوستان آموزشی ساده از شبکه کردن دو کامپیوتر برای شما قرار می دهم، امیدوارم که مفید باشد:

با آمدن کامپیوترهای جدید افراد بسیاری تمایل به خرید آنها پیدا می کنند پس از خرید یک کامپیوترجدید و سریعتر مدل قدیمی کامپیوتردر گوشه ای انداخته میشود .بعضی از اشخاص از کامپیوترهای لپ تاپ استفاده می کنند و می خواهند آن را با کامپیوتر شخصی شبکه کنند. وصل کردن دو کامپیوتر به هم از ساده ترین مباحث شبکه به حساب می آید .پس از ساخت شبکه علاوه بر امکان انتقال اطلاعات از این طریق شما می توانید از یک امکان لذت بخش دیگر نیز استفاده کنید . با شبکه شدن دو کامپیوتر شما می توانید بازیهای مختلفی را تحت شبکه خانگی خودتان بازی کنید و از آن لذت ببرید .برای شبکه کردن دو کامپیوتر شما احتیاج به سخت افزار شبکه روی هر دو سیستم و به مقدار لازم کابل شبکه دارید. بساری از مادربورد های جدید خودشان دارای پورت شبکه هستند .اما اگر مادربورد شما دارای سخت افزار شبکه نیست باید کارت شبکه را برای هر دو سیستم تهیه کنید انواع معمولی کارت های شبکه قیمت های بسیار مناسبی دارند و ... در تمام فروشگاهها نیز پیدا می شوند . به جز کارت شبکه شما باید به اندازه فاصله دو کامپیوتر کابل شبکه خریداری کنید در موقع خریداری کابل شبکه باید حتما به فروشنده گوشزد کنید که کابل را برای اتصال تنها دو کامپیوتر می خواهید. این مساله باعث می شود که فروشنده برای نصب فیشهای دو سر کابل رشته های آن را به نحو خاصی که مخصوص اتصال دو کامپیوتراست دو کامپیوتراست مرتب کند .

حتما می دانید برای شبکه کردن بیش از دو کامپیوتراحتیاج به سخت افزارهای دیگری مثل سیستم ارتباط مرکزی یا هاب HUB نیاز می باشد .نحوه چیده شدن رشته های کابل شبکه برای اتصال به HUB و شبکه کردن بیش از دو کامپیوترمتفاوت می باشد. پس از خرید این وسایل حالا باید شما کارتهای شبکه را روی سیستم ها نصب کنید این کارتها معمولا با استفاده از درایورهای خودشان به راحتی نصب می شوند بعد از نصب کارت های شبکه در قسمت Network Connections ویندوز شما گزینه ای با عنوان Local Area Connections اضافه می شود حالا کابل را به کارت های شبکه دو کامپیوتروصل کنید و هر دو کامپیوتررا تحت ویندوز XP روشن نمایید .در این مرحله برای درست کردن شبکه روی گزینه MY Computer هر دو کامپیوتر کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب نمایید.

حالا به قسمت Computer Name بروید هر دو کامپیوتر باید دارای Workgroup یکسانی باشند .برای یکسان کردن آنها روی گزینه Change کلیک کرده و سپس اسمی را برای Workgroup هر دو کامپیوتروارد نمایید.حتما دقت نمایید که Computer Name های هر دو کامپیوتر باید متفاوت باشد . حالا روی هر دو کامپیوتر به قسمت Network Connections بروید و روی Local Area Connections کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید و در پنجره باز شده دنبال خطی با عنوان Protocol TCP/internet بگردید این خط را انتخاب نموده و روی گزینه Properties کلیک نمایید معمولا گزینه Obtain Automatically an ip Address به عنوان پیش فرض انتخاب شده است . شما گزینه Use The Following ip Address را انتخاب کنید ، در قسمت ip Address یکی از کامپیوترIP را ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ و در کامپیوتردیگر ۱۹۲.۱۶۸.۰.۲ وارد نموده ، در قسمت Subnet Mask هر دو کامپیوتراین مقدار را وارد نمایید : ۲۵۵.۲۵۵.۲۵۵.۰ حالا دیگر کار شبکه شدن کامپیوترها تمام شده است هر دو کامپیوتر را برای اطمینان مجددا راه اندازی کنید . به یاد داشته باشید که درایو ها و پوشه هایی را که می خواهید در هر کامپیوتر روی شبکه قرار بگیرد را باید Share کنید برای این کار : روی درایو ها و پوشه ها کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید در قسمت Sharing این پنجره شما باید گزینه share this folder را انتخاب کنید.

موفق باشید

منبع:   سازمان آموزش و پرورش استان خراسان

نظرات 3 + ارسال نظر
امیر 1385/12/16 ساعت 04:55 ب.ظ http://www.iranmedia1.blogfa.com

بابا ترو خدا لینکم رو تا عید از تو سایتت بردار
تا من لیست دانلودیام پر بشه و است رو باز سازی کنم بعدن بهت خبر می دم کی بگذاری
التما سم یکنم زودتر این کار رو بکن تا پیش بقیه ضایع نشم
ممنون

حمید 1386/05/18 ساعت 08:49 ب.ظ http://www.hamid-r-na.co.sr

سلام من به یکی از مطالب شما ناخنک زدم البته با زکر منبع
یه خواهشی ازتون دارم اونم اینه کهمنو لینک کنید بی زحمت (-:

بی نشان 1386/10/04 ساعت 07:32 ب.ظ http://afghancomputer.blogsky.com

ریدم تو دهن هر چی افغانی است وهر کی اسمشونو بیاره حرومزاده ها اومدن ریدن به ایران پفییوزهای عوضی . من تا حالا 100 تا افغانی رو زیر مشت و لغد گرفتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد