افغان کامپیوتر

سایت کامپیوتر افغانستان

افغان کامپیوتر

سایت کامپیوتر افغانستان

تغییرات در وبلاگ

سلام دوستان عزیز

همانطور که می بینید تغییرات زیادی در وبلاگ انجام داده ام که امیدوارم به بهتر شدن وبلاگ کمک کند
اولا اینکه قالب وبلاگ را کم حجم تر کرده ام و سرعت بارگذاری شدن وبلاگ بسیار بسیار بهتر شده است
تغییر دوم این است که قسمت اخبار وبلاگ به وبلاگ اضافه شده که تغییرات و اخبار افغان کامپیوتر را به خوانندگان وبلاگ اعلام می کند.
تغییر سوم که شاید بسیاری از شما آنرا دوست داشته باشید اضافه شدن قسمت چت به وبلاگ است که در سمت چپ وبلاگ اضافه شده است.

نکاتی را باید درباره ابزار چت وبلاگ برایتان یادآوری کنم و هدفم از این که این ابزار را قرار دادم برای شما بگویم:
تنها هدف من از این که این ابزار را قرار دادم این بود که ارتباطی را میان خوانندگان وبلاگ برقرار کنم و از این طریق خوانندگان وبلاگ اگر مشکلی در هر زمینه ای داشته باشند می توانند با دیگر کاربران آنلاین که در وبلاگ هستند در میان بگذارند که شاید آنها بتوانند کمک کنند.
یا اینکه از این طریق به اطلاع رسانی به دیگر کاربران حاضر در افغان کامپیوتر بپردازند.

طریقه استفاده:

ابتدا در قسمت نام، نام خود را وارد کنید و بعد دکمه change را بزنید و شروع کنید به تایپ کردن

در حال حاضر چت وبلاگ را بصورت آزمایشی قرار داده ام و ادامه کار آن بستگی مستقیم به استفاده خود شما دوستان از آن دارد.
امیدوارم که از این ابزار به بهترین نحو استفاده کنید و چت وبلاگ ابزاری همیشگی در وبلاگ افغان کامپیوتر باشد.

نکته مهم: خود بنده به هیچ وجه از این ابزار استفاده نمی کنم و همانطور که می بینید این قسمت فقط مخصوص خوانندگان وبلاگ است ... پس من را در چت نخواهید دید

معرفی mp3 player iAudio U2

همانطور که قبلا هم قولش را داده بودم می خواهم چند مدل از بهترین mp3 player های دنیا را برای شما معرفی کنم و قابلیت های هر کدام را برایتان بنویسم.

برای شروع از یکی از محبوب ترین Mp3 player های دنیا و به نظر من بهترینشان را برای شما انتخاب کردم. چون خودم به همین دلایل که خواهم گفت این پلیر را برای خودم تهیه کردم و بسیار راضی هستم.

این mp3 player محصولی از شرکت Cowon iaudio می باشد و ساخت کره جنوبی است و تا بحال جوایز بسیاری را برده که معروف ترین جایزه را از سایت Cnet که برترین سایت سخت افزاری دنیا است برده است و در سال 2004 بعنوان mp3 player برتر از نظر Cnet انتخاب شد و تا بحال هم جزء محبوب ترین ها در سایت Cnet می باشد.

mp3 player

عکس بالا u2 را در اندازه واقعی نمایش می دهد.


از مشخصه های بارز این دستگاه می توان به صدای بسیار خوب و واضح آن اشاره کرد و اینکه امکانات جانبی خوبی نیز دارد.

مشخصات mp3 player iAudio u2 :

نسبت سیگنال به نویز: 95db

نسبت سیگنال به نویز در حقیقت کیفیت صدای خروجی را تعیین می کند

اندازه: اندازه آن نسبت به دیگر Mp3 player ها بسیار کوچک است و بسیار خوش دست است و کار با آن بسیار راحت است.
در عکس زیر u2 را در مقایسه با یک فندک می بینید.

mp3 player iAudio u2


نوع ارتباط: usb 2 که پروتی پر سرعت و مناسب هست و شما دیگر برای دانلود و آپلود کردن موزیک بر روی کامپیوتر خود زمان زیادی را صرف نمی کنید
کنترل آسان: با استفاده از navigation 5 جهته کنترل بسیار ساده ای را بر روی دستگاه دارید که یکی از مزیت های این دستگاه به دیگران است.
lcd بزرگ: صفحه نمایش بزرگ که تمام جزئیات را برای شما نمایش می دهد .
باتری: طول عمر باتری استفاده شده که از نوع rechargable می باشد بسیار بالاست .
شارژ: شما می توانید دستگاه را با usb و از طریق کامپیوتر شارژ کنید و همچنین در صورت درخواست می توانید کابل شارژ AC یا برق را نیز تهیه کنید.
ضبط صدا: ضبط صدا در این دستگاه بسیار عالی است و من این قابلیت این دستگاه را بسیار دوست دارم و همیشه از آن استفاده می کنم
رادیو FM : براحتی و در هر کجا هستید از رادیو FM دستگاه استفاده کنید و حتی آن را ضبط کنید
direct mp3 encoding: این هم یکی دیگر از قابلیت های مفید این دستگاه است که به شما اجازه می دهد که با وصل کردن دستگاه خود به دیگر دستگاه های پخش مثل ضبط صوت های معمولی یا cd-man و دیگر دستگاه ها بصورت مستقیم آنها را بصورت mp3 ضبط کنید.
حافظه فلش: شما می توانید بعنوان یک حافظه فلش از این دستگاه استفاده کنید و هر گونه فایلی را جابجا کنید.
کیف همراه: همراه u2 کیف(کاور) همراه آن هم وجود دارد که بسیار به درد بخور است
پورت usb همراه: این پورت کوچک که در عکس زیر می بینید از دیگر مزایای این دستگاه است که شما را از همراه بردن کابل usb بی نیاز می کند. شما همه جا می توانید این پورت کوچک را همراه خود داشته باشید و Mp3 player خود را به دیگر سیستم ها وصل کنید.

usb


playlist : شما می توانید آهنگهای محبوب خود را به playlist اضافه کنید و از گوش کردن به آنها لذت ببرید.

این پلیر قابلیت پخش mp3، wma، asf، و wav را دارد.

تنها عیبی که من می توانم از این دستگاه به شما بگویم قیمت بالاتر آن نسبت به دیگر mp3 player های این نوع است که البته نسبت به مزایای آن قابل چشم پوشی است(همانطور که من چشم پوشی کردم)

u2 در ظرفیت های 256 مگابایت، 512 مگابایت، 1گیگا بایت و 2 گیگابایت می توانید تهیه کنید

برای گرفتن اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

برای دیدن عکس های بیشتر اینجا کلیک کنید

قالبهای کهکشان و خزان

سلام دوستان

وبلاگ جدید من با نام قالبهای رایگان وبلاگ برای وبلاگ نویسان افتتاح شد.

http://afghantemp.blogsky.com

در این پست هم ۲ قالب جدید دیگر را برای شما معرفی میکنم

این دو قالب را فعلا فقط برای دو سیستم پرشین بلاگ و بلاگفا طراحی کرده ام و در حال ترجمه کردن آن برای بلاگ اسکای می باشم.

قالب خزان

قالب خزان یک قالب با رنگی گرم و بسیار کم حجم است ... بخاطر اینکه با css طراحی شده ابتدا متن ها به نمایش در می‌آیند سپس عکسها لود می شوند که سرعت بالایی را به وبلاگ شما می دهد.

قالبهای وبلاگ رایگان

این قالب مخصوص بلاگفا می باشد برای گرفتن قالب مخصوص پرشین بلاگ اینجا کلیک کنید

نمای کلی:
با کلیک در اینجا می توانید نمایی کلی از این قالب را ببینید.

نکته: برای دانلود قالب از نمای کلی بعد از اینکه صفحه باز شد از منوی view گزینه source را بزنید و متن این قالب را در قسمت ویرایش قالب خود کپی کنید و دکمه ثبت و بازسازی را بزنید.

دانلود نسخه zip شده:
با کلیک در اینجا هم می توانید نسخه zip شده قالب را دانلود کنید.

 لطفا افغان تمپ را در وبلاگ خود لینک کنید

 

قالب کهکشان

این قالب هم با نام کهکشان برای دو سیستم بلاگفا و پرشین بلاگ طراحی شده است

قالب وبلاگ

قالبی با رنگ مشکی و بک گراندی از کهکشان و ستاره ها ... این قالب هم به علت طراحی با css سرعت لود بسیار بالایی دارد.

این قالب برای استفاده در بلاگفا در نظر گرفته شده است. برای گرفتن قالب مخصوص پرشین بلاگ اینجا کلیک کنید

نمای کلی:
با کلیک در اینجا می توانید نمایی کلی از این قالب را ببینید.

نکته: برای دانلود قالب از نمای کلی بعد از اینکه صفحه باز شد از منوی view گزینه source را بزنید و متن این قالب را در قسمت ویرایش قالب خود کپی کنید و دکمه ثبت و بازسازی را بزنید.

دانلود نسخه zip شده:
با کلیک در اینجا هم می توانید نسخه zip شده قالب را دانلود کنید.

برای اطلاعات بیشتر به وبلاگ افغان تمپ با کلیک در اینجا وارد شوید

از دوستان وبلاگ نویس که افغان کامپیوتر را در وبلاگ خود لینک کرده اند خواهش می کنم که وبلاگ جدید را به نام افغان تمپ یا قالبهای وبلاگ برای وبلاگ نویسان در وبلاگ خود لینک کنند و به من اطلاع دهند تا لینکشان کنم. تشکر

قالب آبی برای وبلاگ نویسان

با سلام به تمام دوستان عزیز

امروز با دیدن عنوان این مطلب احتمالا کمی تعجب کرده اید افغان کامپیوتر و قالب وبلاگ!!
خوب دیدم چند قالب طراحی کرده ام و روی هاردم خاک می خورند تصمیم گرفتم که آنرا با شما هم به اشتراک بگذارم تا دیگر دوستان هم بتوانند از آن استفاده کنند.
البته من طرح اصلی قالب ها را با سیستم سایکو طراحی کردم و بعد آن را ویرایش و چند چیز به آنها اضافه کردم و برای چند سیستم دیگر ترجمه کردم.

قبل از معرفی قالب ها چند تقاضا از شما دارم و آن اینکه اولا هر مشکلی در قالب ها دیدید به من اطلاع دهید تا رفع کنم و دوم اینکه لطف کنید و لینک طراح قالب را حذف نکنید. با تشکر

اولین قالب با نام آبی را برای 3 سیستم پرشین بلاگ - بلاگ اسکای و بلاگفا ترجمه کرده ام و اگر تقاضا برای میهن بلاگ هم بود برای این سیستم هم ترجمه اش می کنم.

قالب آبی یک قالب بسیار ساده ولی در عین حال شیک است که حجم بسیار پایینی دارد. تصویری از این قالب را در زیر می بینید

free template for weblogs


قالب آبی برای سیستم بلاگ اسکای:

این قالب آبی برای سیستم بلاگ اسکای طراحی شده است.

نمای کلی:
با کلیک در اینجا می توانید نمایی کلی از این قالب را ببینید.

نکته: برای دانلود قالب از نمای کلی بعد از اینکه صفحه باز شد از منوی view گزینه source را بزنید و متن این قالب را در قسمت ویرایش قالب خود کپی کنید و دکمه ثبت و بازسازی را بزنید.

دانلود نسخه zip شده:
با کلیک در اینجا هم می توانید نسخه zip شده قالب را دانلود کنید.

نکته: در قسمتی که نوشته شده YOUR E-mail ایمیل خود را وارد کنید.

-------------------------------------------------------
قالب آبی برای سیستم پرشین بلاگ:

اگر شما وبلاگی در پرشین بلاگ دارید می توانید از این قالب استفاده کنید.

نمای کلی:

با کلیک در اینجا می توانید نمایی کلی از این قالب را ببینید.

نکته: برای دانلود قالب از نمای کلی بعد از اینکه صفحه باز شد از منوی view گزینه source را بزنید و متن این قالب را در قسمت ویرایش قالب خود کپی کنید و دکمه ثبت و بازسازی را بزنید.

دانلود نسخه zip شده:
با کلیک در اینجا هم می توانید نسخه zip شده قالب را دانلود کنید.

-------------------------------------------------------
قالب آبی برای سیستم بلاگفا:

اگر شما وبلاگی در بلاگفا دارید می توانید از این قالب استفاده کنید.

نمای کلی:
با کلیک در اینجا می توانید نمایی کلی از این قالب را ببینید.

نکته: برای دانلود قالب از نمای کلی بعد از اینکه صفحه باز شد از منوی view گزینه source را بزنید و متن این قالب را در قسمت ویرایش قالب خود کپی کنید و دکمه ثبت و بازسازی را بزنید.

دانلود نسخه zip شده:
با کلیک در اینجا هم می توانید نسخه zip شده قالب را دانلود کنید.

قالب های دیگر را هم بعد از کامل شدن و ترجمه به سیستم های دیگر برای شما پست می کنم
در ضمن من وبلاگی هم برای این قالب ها در نظر گرفتم که نام این وبلاگ افغان تمپ می باشد و از لینک زیر می توانید وارد آن شوید.


http://afghantemp.blogsky.com

احتمال ترکیب دو شرکت بزرگ ASUS و Gigabyte

 سلام باز هم یک خبر داغ ...

بعد از ترکیب شدن دو شرکت ATI و AMD این بار نوبت به ترکیب Asus و GigaByte رسیدهasus gigabyte joint

  دو شرکت بزرگ و معروف تولید کننده محصولات مختلف سخت افزاری، ایسوز و گیگابایت، سه شنبه گذشته از احتمال ترکیب و تولید مشترک قطعات اصلی خود را با یکدیگر و نیز تولید این محصولات تحت نام گیگابایت در آینده نزدیک خبر دادند. با این حال هنوز اطلاعات قیقی در مورد نحوه و  چگونگی انجام این رخداد بزرگ توسط دو شرکت مذکور اعلام نشده است، امابه نظر می رسد که این ترکیب تنها محدود به تولید مادربرد و کارت های گرافیک باشد.

  خبرگزاری های واقع در منطقه جنوب شرقی آسیا در چند روز گذشته خبرهای مختلفی در مورد این تصمیم ارایه کرده که در بین آنها به سهم 51 درصدی گیگابایت و سهم 49 درصدی ایسوز در این ترکیب اشاره شده است. ضمنا ارزش این قرار در حدود 243 میلیون دلار تخمین زده می شود. همچنین گفته می شود مدیریت ترکیب حاصل به عهده گیگابایت خواهد بود و نیز در هیئت مدیره آن 3 نماینده از گیگابایت و احتمالا 2 نماینده از ایسوز حضور خواهند داشت.

gigabyte asus joint ventureدر حال حاضر در مورد آینده محصولات با مارک تجاری ایسوز پس از انجام این ترکیب اطلاعاتی در دست نیست. 

به نظر می رسد این تصمیم در جهت قدرتمند شدن و نیز افزایش سهم بازار فروش و در نهایت افزایش سود حاصل برای دو شرکت گرفته شده باشد، در حالی که آمار ها از قدرت یافتن شرکت هایی همچون Foxconn، ESC و MSI خبر می دهند، ترکیب دو غول بزرگ ایسوز و گیگابایت می تواند به رقابت و سود دهی بیشتر کمک کند. عملی که بی شباهت با ادغام دو شرکت AMD و ATI که به تازگی صورت گرفته است نخواهد بود.

 انتظار می رود در آینده نزدیک این تصمیم و نیز شرایط و نحوه اجرای آن به صورت رسمی  اعلام گردد.

منبع: sakhtafzar.com

--------------------------------------

یکی از دوستانم کیارش جان در وبلاگشان قسمت جدیدی را به نام وبلاگ های برتر شروع کرده اند و در آن به معرفی وبلاگ های خوب شما دوستان وبلاگ نویس می پردازند ..

پس اگر شما هم وبلاگ دارید و می خواهید به دیگران معرفی شود می توانید به وبلاگ این دوستمان با کلیک در اینجا بروید و در قسمت نظرات وبلاگشان درباره وبلاگ خود توضیحی مختصر بنویسید و بعد از مدتی وبلاگ شما در وبلاگ ایشان معرفی خواهد شد.