افغان کامپیوتر

سایت کامپیوتر افغانستان

افغان کامپیوتر

سایت کامپیوتر افغانستان

برنامه ای برای کنترل استفاده از کامپیوتر

سلام
امروز قصد دارم برنامه ای را معرفی کنم که حتما خیلی از شما به دنبال آن هستید

برنامه ای برای ایجاد محدودیت در استفاده از کامپیوتر برای کودکان :

- چه مدت باید کامپیوتر یا اینترنت در طول روز قابل استفاده باشد؟ حتی در طول هفته یا ماه
- آیا زمان هایی وجود دارد که شما می خواهید کامپیوتر شما قفل باشد؟
- آیا می خواهید برنامه ها یا بازی های خاصی فقط در مدت زمانی محدود اجرا شوند؟
- آیا می خواهید فرزند شما در زمان های خاصی به اینترنت دسترسی داشته باشد و مدت زمانی معین؟
- آیا می خواهید از باز شدن صفحات وب غیراخلاقی جلوگیری کنید و یا فقط سایت هایی که شما تعیین کرده اید باز شوند؟

child control

اگر شما همیشه به دنبال این برنامه بودید حالا آن را پیدا کرده اید

برنامه Child Control 2006 یکی از بهترین برنامه هاییست که من تا بحال دیده ام و امکانات فوق العاده ای دارد که شما می توانید user های کامپیوتر خود را کنترل کنید و فعالیت های آنها را محدود کنید.
این برنامه کامپیوتر و اینترنت را به محیطی امن برای فرزندان شما تبدیل می کند و شما دیگر نگران فعالیت های آنها با کامپیوتر و اینترنت نخواهید بود چون شما تمام فعالیت ها را کنترل می کنید و محدودیت هایی وضع می کنید و همچنین در پایان روز گزارشی از کارکرد روز آماده است که به سادگی می توانید از تمام فعالیت ها آگاه شوید

Child Control 2006 v 4.822 را با کلیک در اینجا دانلود کنید. (حجم: 3.5 mb)

نکته: برنامه نسخه آزمایشی است و شما می توانید 30 روز بصورت رایگان از آن استفاده کنید.

اکستنشن IE Tab برای فایرفاکس ۲

خب همانطور که قول داده بودم در چند پست برنامه های اضافی فایرفاکس یا extension های فایرفاکس را به شما معرفی می کنم

قبلا هم یکی از اکستنشن های فایرفاکس را معرفی کرده بودم که از لینک زیر می توانید آن مطلب را بخوانید


برنامه Tab mix plus برای فایرفاکس

نکته: آموزش نحوه نصب extension های فایرفاکس نیز در لینک بالا موجود است.

-----------------------------------------------------
خیلی از دوستان من سراغ Firefox نمی روند و دلیلشان هم این است که بعضی سایت ها برای ما به هم ریخته نمایش داده می شود.
در ابتدا من هم این را نقطه ضعفی می دانستم ولی این ضعف هم به وسیله یک اکستنشن بسیار قوی رفع شده است.

با این برنامه دیگر سایت ها را بهم ریخته نمی بینید

IE Tab

برنامه IE Tab که روی فایرفاکس نصب می شود این اجازه را به شما می دهد که سایت هایی را که در FireFox به هم ریخته هستند را با موتور IE ببینید یعنی بدون اینکه برنامه IE را باز کنید و در خود Firefox سایت را همانند آن چیزی ببینید که در internet explorer می بینید
با وجود این برنامه شما دیگر مجبور نیستید IE را هم باز کنید (من از وقتی این برنامه را روی فایرفاکس نصب کرده ام دیگر سراغ IE نرفته ام)

این برنامه به شما این امکان را می دهد که فقط با یک کلیک موتور رندرینگ (rendering engine) را تعویض کنید یعنی بین موتور نمایش FF2 و IE سویچ کنید
برای اینکار شما می توانید روی تبی که می خواهید با موتور IE دیده شود کلیک کنید و گزینه switch rendering engine را کلیک کنید.

یا اینکه شما بعضی سایت ها را می خواهید همیشه با IE ببینید...
در این صورت شما می توانید از منوی tools گزینه IE tab options را کلیک کنید و در پنجره باز شده آدرس سایت را وارد کنید و دکمه add را بزنید

IE TAB

حالا از این به بعد سایت مورد نظر همیشه با موتور IE رندر (نمایش داده) میشود.

برنامه IE tab را با کلیک در اینجا دانلود کنید. (حجم: 166 کیلوبایت)

نکته: برای دانلود روی لینک بالا راست کلیک کنید و save link as را بزنید.

برای دیدن عکس های بیشتر از IE Tab اینجا کلیک کنید

حالا دیگر مشکلی با به هم ریخته دیده شدن سایت ها ندارید.


 extension های قبلی:

Tab mix plus : ابزاری قدرتمند برای کار با تب ها

فایرفاکس ۲

fireFoxباز هم فایرفاکس

این بار خبر منتشر شدن نسخه نهایی فایرفاکس 2 را برای شما دوستان عزیز دارم.

بله همین چند هفته پیش بود که خبر نسخه نهایی شماره 1.5 مرورگر وب Firefox را برای شما نوشتم و بعد از تقریبا یک ماه نسخه نهایی شماره 2 مرورگر محبوب فایرفاکس عرضه شد.(هفته پیش)

البته مسئولان موزیلا می توانستند خیلی زودتر از اینها این نسخه را عرضه کنند ولی ترجیح می دادند که بعد از اینکه مایکروسافت نسخه نهایی Internet explorer 7 را عرضه کرد، این کار را انجام دهند.

این در حالی است که در بدو ورود IE 7 به بازارها هکرها دست به کار شدند و حفره های امنیتی IE را شناسایی کردند و این بهترین فرصت برای مسئولان موزیلا برای ارائه نسخه اصلی فایرفاکس 2 بود...
البته تغییرات زیادی در نسخه جدید بوجود نیامده بجز skin جدید فایرفاکس البته امکانات جدیدی هم در این نسخه به چشم می خورد که می شود به اعلام خطر در مواقع ورود به سایت هایی که ممکن است خطرناک باشند اشاره کرد...
همچنین در این نسخه، قابلیت بازیابی صفحات بعد از کرش کردن (crash) فایرفاکس اشاره کرد که قبلا وجود نداشت
البته برنامه نویسان این برنامه ادعا می کنند که این امنیت این نسخه در بالاترین حد خود است ...

البته از همین حالا منتظر firefox 3.0 باشید ممکن است تا چند ماه دیگر نسخه نهایی شماره 3 هم وارد شود.!!!

نظر خودم:
- من واقعا از این نسخه جدید راضی هستم و به نظر من سرعت باز شدن سایت ها در فایرفاکس 2  حتی بدون نصب برنامه های اضافی بسیار بسیار بالاست و گشت و گذار در اینترنت را بسیار لذت بخش می کند.
- کار با تب ها آسان تر و پیشرفته تر شده و در ضمن دکمه exit هم روی هر تب قرار داده شده است ولی هنوز استفاده از extension برای این بخش توصیه می شود.
- من از skin جدید خیلی راضی تر هستم و به نظر من فایرفاکس بسیار زیباتر شده است
- قابلیت بازیابی صفحه بعد از کرش هم که در نسخه جدید بصورت توکار بکار رفته خیلی جالب است و خیلی به شما کمک می کند.

من به همه دوستانم پیشنهاد می کنم که فایرفاکس را دانلود کنند و ببینند که خیلی قوی تر و بهتر از IE است.

FireFox 2.0 را از اینجا دانلود کنید. (حجم: 5.76 مگابایت)

من در حال حاضر مشغول آماده کردن مطالب مربوط به extension های فایرفاکس هستم که خیلی زود خیلی از این برنامه ها را برای شما معرفی می کنم

بازی های سگا: شینوبی

با توجه به درخواست بسیاری از دوستان برای دانلود بازی های سگا بعضی از بازی ها معروف را به مرور زمان برای دانلود می گذارم

قبلا بازی های مورتال کامبت و شورش را برای دانلود گذاشته بودم و ...

اینبار بازی بسیار معروف و زیبای شینوبی Shinobi 3 

یک بازی با مراحل بسیار زیبا و جذاب که طرفداران بسیار زیادی را در زمان خود داشت و هنوز هم می توانید این بازی را دانلود و روی کامپیوتر خود اجرا کنید .

شینوبی را با کلیک در اینجا دانلود کنید.

رمز فایل زیپ شده: www.romguy.com

امیدوارم از بازی کردن این بازی لذت ببرید و خاطرات خوبی را برای شما زنده کند...

موفق باشید ...

معرفی mp3 player کریتیو Muvo TX FM

یکی دیگر از Mp3 player هایی که قصد معرفی دارم یکی از محبوب ترین ها هم هست

tx fm

MuVo TX FM محصولی از شرکت creative می باشد. شاید شما هم نام این شرکت را شنیده باشید، creative شرکتی معتبر در زمینه قطعات کامپیوتری است علی الخصوص قطعات مربوط به صدا مانند speaker ، کارت صدا و Mp3 player
creative یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده mp3 player در دنیاست (شاید بتوان گفت بزرگترین از نظر تنوع) و محصولات متنوع برای هر نوع سلیقه و استفاده ای را تولید کرده و یکی از دلایل موفق بودن آن قیمت پایین تر محصولات آن نسبت به رقباست.

TX FM یک mp3 player محبوب است که مختصری از ویژگی های این دستگاه در زیر آمده است:

- نسبت سیگنال به نویز: 90 db
- توانایی پخش موزیک، رادیو FM و ضبط کننده صدا را دارد
- ارتباط با کامپیوتر: از طریق پورت پر سرعت usb 2 (بصورت تو کار در دستگاه)
- نمایشگر lcd
- حجم : 32 گرم (بدون باتری)
- زمان کارکرد : 15 ساعت مداوم استفاده با استفاده از 1 باتری قابل شارژ ( با شارژ مداوم این زمان کم می شود)

 

مزیت ها:
- ضبط کننده صدا در این دستگاه بسیار عالی است
- امکان استفاده بعنوان flash disk 
- پورت usb2 توکار که برای کسانی که از سیم های اضافه خسته شده اند و کسانی که دائما در حال جابجایی اطلاعات بین کامپیوتر های مختلف هستند بسیار مناسب است و دیگر مجبور به همراه داشتن کابل آن نیستید.
- از حافظه flash استفاده می کند که در صورت تکان های شدید صدمه نمی بیند
- قابلیت تنظیم برای چپ دست یا راست دست بودن شخص که بسیار عالی است و تقریبا هیچ مشابهی ندارد.
- استفاده از باتری برای گرفتن انرژی که موجب می شود هیچ وقت نگرانی شارژ نداشته باشید.

muvo tx fm

معایب:
 تنها عیبی که می شود روی این دستگاه گذاشت این است که جک ورودی گوشی eraphone آن بعد از مدتی شل می شود( بر اساس گفته کسانی که از این مدل استفاده کرده اند)

Muvo TxFm با حافظه های 128، 256، 512 مگابایت و 1 گیگابایت تولید شده است.

بیشتر بدانید:
جایزه هایی که این دستگاه برده است