افغان کامپیوتر

سایت کامپیوتر افغانستان

افغان کامپیوتر

سایت کامپیوتر افغانستان

آموزش تغییر آدرس وبلاگ به tk

سلام دوستان عزیز

به درخواست یکی از دوستان آموزش نحوه ساخت پسوند tk برای وبلاگ را برای این مطلب انتخاب کردم.
از آنجایی که طراحی سایت www.dot.tk تغییر کرده، روش کار و ثبت نام هم تغییر کرده است که در این مطلب به آن می پردازیم:

ابتدا درباره پسوند tk توضیح مختصری عرض کنم. سایت dot.tk سرویسی رایگان برای کوتاه کردن آدرس اینترنتی صفحات وب می باشد که شما با یک ثبت نام ساده، این امکان را برای خوانندگان آن صفحه ایجاد می کنید که با نامی که شما برای صفحه خود و پسوند tk ثبت می کنید وارد سایت شما شوند.

برای مثال تالار گفتگوی افغان تاک با آدرس www.afghantalk.parsbb.com قابل دسترس می باشد ولی بعد از ثبت آن در سایت www.dot.tk با نام www.afghantalk.tk شما می توانید با هر دو آدرس وارد سایت شوید. همانطور که می بینید آدرس سایت کوتاه تر و به خاطر سپردن آن آسان تر می باشد.

در کنار این نکته مثبت نکات منفی زیادی وجود دارند از جمله اینکه بعضی اوقات این سایت به درستی کار نمی کند یا اینکه در بعضی از ISP ها در ایران این سیستم فیلتر شده است و مدت زمان بیشتری طول می کشد که سایت شما باز شود.

حالا برویم سراغ روش ثبت وبلاگ با پسوند tk

1- در قدم اول شما باید به سایت www.dot.tk بروید و در صفحه اول آدرس وبلاگ خود را بصورت کامل تایپ کنید. با زدن دکمه Next به مرحله بعد بروید.

افغان کامپیوتر

2- در صفحه بعدی، در قسمت 1 که در شکل مشخص شده آدرس جدید وبلاگ را وارد کنید و در قسمت 2 عددی که در شکل می بینید را وارد کنید. در قسمت پایین صفحه که شماره 3 می باشد هم مطابق شکل گزینه Register as a free domain را انتخاب کنید و با زدن دکمه Next به مرحله بعدی بروید.

افغان کامپیوتر

3- در مرحله بعد مطابق شکل گزینه Free domain را انتخاب کرده و Next بزنید

افغان کامپیوتر

4- در این مرحله که مرحله اول از ثبت نام در سایت می باشد، آدرس کامل وبلاگ را در قسمت بالا (قسمت 1) ، ایمیل خود را در قسمت 2 و حروف داخل عکس را در قسمت سوم وارد کنید. با زدن دکمه Next به مرحله بعد وارد شوید.

افغان کامپیوتر

5- در قسمت بعدی، در قسمت 1، user name و در دو فیلد خالی پایین پسورد را وارد می کنیم تا اکانت ما در dot.tk ساخته شود.

افغان کامپیوتر

با زدن دکمه Next ثبت نام اولیه تمام شده و بعد از چند لحظه ای نامه ای به ایمیل شما فرستاده شده که حاوی کد و لینک فعال سازی می باشد. روی لینک فعال سازی کلیک کرده و بعد از اینکه از شما کد فعال سازی خواسته شد، آنرا که در ایمیل برای شما فرستاده شده را وارد کنید.

اکانت شما با موفقیت ساخته شده و پسوند وبلاگ شما به tk تغییر یافته است.

----------------------------------

- در تالار گفتگوی افغان تاک عضو شوید و با کمک خود و دوستان دیگر سایتی خوب و فعال بسازید.
- برای تبادل لینک در قسمت لینکستان لینک خود را اضافه کرده به بنده خبر بدهید تا لینک شما را اضافه کنم
- در خبرنامه وبلاگ عضو شوید تا از آخرین آپدیت ها و اخبار وبلاگ با خبر شوید.
- سوالات خود را حتما یا به ایمیل بنده بفرستید یا اینکه در قسمت نظرات به همراه ایمیل خود بنویسید. در غیر اینصورت سوالات بدون جواب خواهند ماند.

نظرات 11 + ارسال نظر
مریم 1386/05/16 ساعت 08:51 ق.ظ http://dooostdashtani.blogfa.com

سلام خسته نباشین . مثل همیشه مطالب خوبی داشتی . همیشه موفق باشی . راستی من اپم سر بزنی خوشحال میشم .
موفق باشی : مریم

محمد 1386/05/17 ساعت 12:51 ب.ظ http://persiantutorials.com

سلام دوست عزیز من لینک شما رو گذاشتم

سلام به خدمت شما خیلی وب خوبی دارید امید وارم که همیشه موفق باشید .
اگر با تبادل لینک موافق بودید خبرم کنید .
خدا حافظ .
فریدون

مریم 1386/05/20 ساعت 10:34 ق.ظ http://dooostdashtani.blogfa.com

سلام بازم سلام خوبین ؟
منتظرت هستم بیا دیگه من آپم
باشه ؟
موفق باشی
مریم

کیارش 1386/05/20 ساعت 01:57 ب.ظ http://jomleha.blogfa.com

سلام

این مطلبت خیلی جالبه
باز میام کامل بخونم
من آپم
سر بزنی خوشحال میشیم

علی 1386/05/20 ساعت 03:40 ب.ظ http://www.music-rain2.blogfa.com

با سلام خدمت شما
مرسی از اینکه جوابمو دادی
اگه میشه دعوتنامه پرشن گیگ رو واسم بفرست
بازم ازتون ممنونم

سلام دوست عزیز و محترم
از این که کمی دیر تر امدم مرا عفو کنید . دلیل دیر آمدنم فقط کمی مشکلات کاری من بوده و بس .
من منتظر نظرات نیک و سازنده ای شما هستم .
در پناهی حق باشید

مریم 1386/05/25 ساعت 09:07 ق.ظ http://dooostdashtani.blogfa.com

سلام خوبی؟
من اپم بیا دیگه منتظرتم
باشه ؟ قربانت : مریم

آزاد 1386/05/27 ساعت 09:57 ب.ظ http://www.rooz-nevesht.blogfa.com

سلام دوست گرامی...عطایی عزیز
تشکر از مطلی مفیدتان . متاسفانه یکی از اشکالاتی که دامنه ی Tk دارد این است که دارای تبلیغات می باشد که باعث فیلتر شدن وبلاگ در کشور ایران می شود . من وبلاگ روزنوشت را به این دامنه وصل کردم ولی دارای تبلیغاتی بود که به نظرم مفید نمی آمد ..
ولی بازهم به خاطر مطلب مفیدتان از شما تشکر می کنم به امید دیدار..آزاد

سلام دوست عزیز
بله من هم اشاره کردم که این سرویس در بعضی از آی اس پی های ایران فیلتر می شود.

شهلا نوری 1386/05/29 ساعت 01:04 ب.ظ http://www.azadizan.com

مردم آزادیخواه، در اعتراض به جنایات جمهوری اسلامی و لغو احکام اعدام بپاخیزید!

مهدی 1386/06/29 ساعت 05:49 ب.ظ

آقای عطایی من وقتی به سایت tk میروم صفحه ای که باز می شود و میگوید که آدرس وبلاگتان را بنویسید من وارد میکنم ولی در مرحله بعدی گزینه اول را پر میکنم ولی گزینه بعدی یعنی همان کد امنیتی به مشکل برخوردم ونمی توانم کد را ببینم که به حالت یک ضربدر قرمز رنگ میشود و باز نمیشود و نمیدانم باید چکار کنم لطفا من را راهنمایی کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد