افغان کامپیوتر

سایت کامپیوتر افغانستان

افغان کامپیوتر

سایت کامپیوتر افغانستان

گشت و گذاری بر Mozilla Firefox

سلام mozilla firefox

به بهانه نهایی شدن نسخه 1.5.0.7 بروزر موزیلا فایرفاکس (Mozilla firefox) تصمیم گرفتم باز هم برای شما از این برنامه محبوب این روزها بنویسم

firefox یکی از بهترین نرم افزار های سال گذشته لقب گرفت که در حقیقت جدی ترین رقیب internet explorer به شما می آید و آمار پیشرفت واقعا خیره کننده ای را برجای گذاشته و در مدت زمان بسیار کوتاه جای خود را در بین کاربران اینترنت باز کرد و در حقیقت به سلطه همه جانبه internet explorer در دنیای گشت و گذار در اینترنت پایان داد.

مرورگر اینترنت firefox یک برنامه opensource و رایگان است که توسط شرکت Mozilla توسعه یافت و حالا به عنوان یکی از محبوب ترین برنامه های دنیا در حال پیشرفت است.

فایرفاکس از وقتی جای خود را در بین کاربران باز کرد که حرف های زیادی در مورد کمبود امنیت در IE و حفره های امنیتی بسیار در این نرم افزار وجود داشت .
در این زمان firefox پا به میدان گذاشت و در مدت زمان بسیار کوتاه بسیار محبوب شد و این بخاطر امنیت بالای آن نسبت به رقیبانی مثل IE بود. شرکت mozilla با عرضه نسخه های جدید تر در مدت زمانی کوتاه که نقص های نسخه های قبلی را برطرف می کرد نشان داد که چقدر برعکس microsoft به امنیت نرم افزار خود اهمیت می دهد.
دلیل دیگر موفقیت firefox  قابلیت نصب امکانات بسیار بیشتر که با نام extension در اختیار کاربران قرار می داد بود. این extension ها توسط برنامه نویسان و شرکت های مختلف بصورت رایگان در دسترس کاربران قرار می گرفت و امکانات فوق العاده ای را به کاربران میداد.
پشتیبانی از tab یا صفحات مختلف وب در یک پنجره دیگر ویژگی مهم فایرفاکس بود که البته چندان قوی نبود ولی به لطف استفاده از extension ها می توانیم کنترل کامل و بسیار قدرتمندی را روی این صفحات داشته باشیم
در مدت زمانی کوتاه و البته با پشتیبانی همه جانبه شرکت گوگل از فایرفاکس، این نرم افزار با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت است و کم کم به سلطه IE بر صفحات وب پایان می دهد.

اگر شما هنوز هم از IE استفاده می کنید توصیه می کنم یک بار از این برنامه استفاده کنید، البته من در پست های مختلف دیگر درباره extension ها یا برنامه های اضافی که روی فایرفاکس نصب می شود صحبت می کنم و بهترین ها را برای شما معرفی می کنم تا بیشترین بهره را از فایرفاکس در اینترنت ببرید.

نسخه 1.5.0.7 موزیلا فایرفاکس را با کلیک در اینجا دانلود کنید. حجم: ۵.۰ مگابایت

در پست های بعدی درباره برنامه های اضافی فایرفاکس که به آنها extension می گوییم، مطالبی را برای شما می نویسم که حتما برای شما جالب خواهد بود.

نظرات 2 + ارسال نظر
مریم 1385/07/11 ساعت 10:53 ب.ظ http://www.behtarinbahane.blogsky.com

سلام علی اقا
خوبین
ببخشید دیر اومدم
این مطلبتون هم جالب بود ولی من زیاد از فایر فاکس راضی نیستم
ولی خوب منتظر مطلب بعدی شما که ربط داره به همین مطلب هستم
شاید با اون مطلبتون مشکلم حل بشه
موفق باشین
بای

امیر اسماعیلی 1385/07/12 ساعت 11:57 ق.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد