افغان کامپیوتر

سایت کامپیوتر افغانستان

افغان کامپیوتر

سایت کامپیوتر افغانستان

خرید شرکت ATI Technologies توسط AMD

 سلام

یک خبر داغ برای سخت افزار دوستان:

برپایه گذارش های خبری، دو شرکت بزرگ Advanced Micro Devices و ATI Technologies طی قرار دادی به ارزش 5.4 بیلیون دلار پرداخت شده از سوی AMD، با یکدیگر ترکیب شدند.

 همانطور که می دانید طی دوماه گذشته بحث اصلی اکثر محافل خبری بخصوص حیطه سخت افزار، در مورد ترکیب شدن و یا نشدن و نیز  تاثیرات احتمالی این ترکیب در بازار جهانی بوده است. اما با اعلام رسمی این قرار داد از طرف شرکت های مذبور بحث ها بیشتر به سمت تاثیرات و اتفاقاتی خواهد رفت که این ترکیب مهم آنها را ممکن می سازد. با این حال به نظر میرسد AMD به سود دهی معامله خود در آینده بسیار امیدوار است.

 

مدیران AMD و ATI در حال عقد قرار داد ترکیب دو شرکت.

بزرگتری رخداد تجاری عرصه سخت افزار : قرارداد 5.4 بیلیون دلاری ترکیب AMD و ATI

 محصولات شرکت کانادایی ATI از چندین سال قبل، بخصوص پس از خریداری شدن 3DFX توسط شرکت آمریکایی رقیب خود یعنی nVIDIA، بخش قابل توجهی از  بازار خود را از دست داده اند و باعث کاهش سود این شرکت شده اند.

 دو شرکت AMD و ATI اولین گام خود را انجام تغییراتی در عرصه سخت افزار معرفی کرده و در ادامه همین روند از چندین طرح انقلابی، به ویژه پلاتفرم جدید Torrenza، پردازنده ای با قابلیت انجام همزمان پردازش اطلاعات و تصاویر است نام برده اند.

 به نظر میرسد با ترکیب دو شرکت بزرگ AMD و ATI، بازار محصولات nVIDIA به صورت جدی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. nVIDIA نیز از شرکای اصلی AMD به حساب می رود که در چندین پروژه از جمله طراحی پردازنده های سری Athlon با AMD همکاری داشته است.

 در آینده نزدیک شاهد تاثیرات این رخداد بزرگ در دنیای سخت افزار خواهیم بود.

منبع: sakhtafzar.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد