افغان کامپیوتر

سایت کامپیوتر افغانستان

افغان کامپیوتر

سایت کامپیوتر افغانستان

از Gmail به عنوان پارتیشن ویندوز استفاده کنید

سلام دوستان عزیز و همیشه همراه افغان کامپیوتر

این مطلب که امروز آماده کردم بسیار جذاب است و اگر شما هم تا پایان بنشینید و بخوانید حتما خیلی خوشتان خواهد آمد.

ایمیل گوگل را که دیگر باید تمام خوانندگان وبلاگم بشناسند چون خیلی از شما خوانندگان وبلاگ افغان کامپیوتر توسط خود من عضو شده اید.
امروز می خواهم یک برنامه بسیار جالب را که با Gmail در ارتباط است را به شما معرفی کنم و کارایی منحصر بفرد آنرا برای شما آموزش دهم.

با نصب این برنامه روی سیستم خود شما قادرید که از فضای 2.7 گیگابایتی گوگل بصورت یکی از درایو (پارتیشن) های ویندوز استفاده کنید و مانند یک درایو معمولی هاردتان با آن کار کنید و فایل ها را کپی و paste کنید و پوشه بسازید و فایل ها را حذف کنید و ...
البته ما با کمی محدودیت در این برنامه مواجه هستیم همچون اینکه اجازه نداریم فایل های بیشتر از 10 مگابایت را جابجا کنیم که البته این یکی از محدودیت های Gmail هست که فعلا در نسخه آزمایشی خود است.

در ابتدای کار شما باید فایل زیر را دانلود کنید:

برای دانلود اینجا کلیک کنید.

بعد از دانلود فایل zip شده را در جایی از هاردتان extract کنید.
حالا فایل setup را اجرا کنید تا برنامه بر روی سیستم شما نصب شود.

همانطور که در عکس هم می بینید یک درایو دیگر در my computer شما اضافه شده است.

برای ورود به درایو Gmail خود روی آن double click کنید تا پنجره زیر باز شود.

خوب حالا باید user name و password خود را در Gmail وارد کنید تا وارد درایو شوید.

حالا می توانید یک فایل را به درایو منتقل کنید تا ببینید که چگونه کار می کند. و یک نگاهی هم به اکانت Gmail خود بزنید تا ببینید که چه اتفاقی افتاده.

بله همانطور که در شکل می بینید آنها بصورتی که در بالا می بینید(در سیستم شما شاید فرق داشته باشد) بصورت ایمیل در Inbox شما قرار دارد و اگر شما بخواهید که فایلهای زیادی را از این طریق در gmail drive خود نگهدارید دچار مشکل می شوید.
حالاست که باید از فیلتر های گوگل استفاده کنیم تا از بهم ریختگی در inbox خودمان جلوگیری کنیم.

حالا از گوشه سمت راست و بالای صفحه Gmail خود گزینه setting را بزنید و بعد باید طبق شکل به تب filters بروید و همانطور که می بینید در قسمت has words بنویسید gmailfs و تیک مربوط به has attachment را هم فعال کنید. 

حالا next را بزنید و به مرحله بعد بروید .
حالا باید تعیین کنید که با ایمیل هایی که کلمه gmailfs را با خود دارند و همچنین فایلی به آنها attach شده را چکار باید بکنید.

توضیح:
در Gmail شما (همانند outlook و دیگر سرویس دهنده های معروف) می توانید label هایی بسازید و ایمیل هایی با خصوصیات یکسان را در آنجا جمع کنید برای مثال ایمیل هایی از یک شخص یا یک شرکت به خصوص یا خصوصیات دیگر در پوشه های مخصوصی که در gmail به آنها پارتیشن گفته می شود جمع آوری می شوند.
همانطور که در شکل می بینید ابتدا شما باید تیک های گزینه های skip the inbox و همچنین apply to label را فعال کنید و طبق شکل از قسمت choose lable گزینه new label را انتخاب کنید و سپس نام label را مشخص کنید که طبق سلیقه خودتان است مثلا Gmail drive. 

حالا دکمه creat filter بزنید.
حالا گوشه سمت چپ و پایین اکانت خود را نگاه کنید label شما درست شده و از این به بعد فایلهایی که به درایو gmail خود منتقل می کنید در این پوشه آرشیو می شوند.

حالا خیلی راحت می توانید از gmail خود برای استفاده از یک virtual drive در ویندوز استفاده کنید.

شما می توانید استفاده های زیادی از این سرویس کنید از جمله اینکه می توانید به عنوان یک host خصوصی استفاده کنید و می توانید هر جایی که این برنامه نصب است به فایل هایی که در gmail drive خود هستید دسترسی پیدا کنید و خیلی کاربرد های دیگر که بستگی به نیاز خودتان می توانید استفاده کنید.

نکته مهم: این خصوصیت از طریق گوگل پشتیبانی نمی شود و گوگل اعلام کرده که هیچ گونه مسئولیتی را نمی پذیرد ولی من که حدود یک سال است که از این برنامه استفاده می کنم و هیچ مشکلی هم نداشتم.

نکته مهم دیگری که باید عرض کنم این است که دعوتنامه Gmail فعلا تمام شده و لطفا دیگر درخواست ندهید چون شرمنده می شوم و نمی توانم بفرستم تا وقتی که google باز هم دعوتنامه به من بدهد.

کلمات کلیدی: درایو Gmail - درایو مجازی گوگل - google extension - gmail extension - برنامه های Gmail - استفاده از Gmail بعنوان یک درایو ویندوز

نظرات 5 + ارسال نظر
حمعه 1385/03/23 ساعت 11:19 ق.ظ http://jaghurijoma.com

خیلی عالی است آفرین. مطالب آموزند وبربارمی نویسی.موفق باشی

رحمانی 1385/03/24 ساعت 02:22 ب.ظ http://www.jawanan.blogfa.com

سلام برادر عزیزم :
خیلی عالی و خوب بود .
من هم آپ هستم .
خدا نگهدار شما

محمد 1385/03/25 ساعت 12:10 ب.ظ http://qorood.blogsky.com

سلام علی اکبر. من مدیر افغان ویب ماستر هستم. چی می گویی که من هم در ویب بلاگ شما مطالب خود را پخش کنم؟ اگر کار گروهی کنیم شاید بهتر پیش رویم
اگر خواستید با من در این باره ی این موضوع ارتباط بگیرید، این ایمل من azadi232@gmail.com
این لینک را به در ویب بلاگ خود بگذارید و دوستان می توانند برای راجستر کردن جی میل از آن استفاده کنند..نمبر موبایل نمی خواهد حالا (زمانی می خواست)
https://www.google.com/accounts/NewAccount

موفق باشید

آرین بور 1385/03/26 ساعت 08:20 ق.ظ

سلام عطایی :
من خدمت شما بزرگوار سلام عرض نموده یک سوال دارم
این بخش هارد جی میل صرف در همان کمبوتری استفاده میشود که ثبت شود یا در هر کمبیوتر

دانیال 1385/03/26 ساعت 03:17 ب.ظ http://downloading.mihanblog.com

ببین تو آرشیو برنداشتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد